Gå til innhold

KRL-vitere, muslimer eller studenter!!! Se her!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!!

Jeg har fått i oppgave å:

Gjør rede for ulike tolkingstradisjoner i islam når det gjelder tolkinger av Koranen og Hadith.

Er litt usikker på hva de egentlig er ute etter. Finner ikke noe spesifikt om akkurat dette med tolkningstradisjoner i pensum, og da blir jeg redd for å ta feil.

Tusen tusen takk om noen gidder å hjelpe meg!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres det ut som at du skal få frem ulike måter muslimene bruker på å tolke koranen. Men hvis det ikke står noe om forskjellige tolkningstradisjoner i pensum så virker jo det litt rart. Det har ikke noe med at forskjellige typer muslimer (sunni-muslimer, shia-muslimer) tolker koranen på hver sin måte?

Skrevet

Jppi, et svar:-)

Ja, det var dette med sunni og shia jeg også tenkte på. Det er jo de hovedgruppene islam er delt inn i så...Alt annet er så omfattende at jeg får kortslutning av å tenke på det.

Er bare så dumt om jeg feiltolker oppgaven. Men hvis du også tolket den slik, så er det håp...

Tusen takk for svar!!!

Skrevet

Det er slik jeg tolket det ja. Det blir jo litt vanskelig hvis du skal få frem alle de forskjellige personlige måtene å tolke koranen på. Det er sikkert 1000 måter å tolke bibelen på også, men jeg går utifra at de her mener et overordnet syn på tolkingen. Har du ingen i klassen du kan spørre?

Skrevet

Tror jeg ville valgt å definere oppgaven min som forskjell mellom hvordan sunni- og shia-muslimer tolker ja. Det fins jo mange forskjellige skoler innen begge retninger av Islam, og det kan fort bli for omfattende og alt for mange detaljer hvis du graver deg ned i det. Bare husk å gjøre rede for vinklingen din i oppgaven så burde det gå bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...