Elise29 Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 Jeg har pcos og er vant til at det går mnd mellom hver mens, men etter en SA i september har jeg fått ganske regelmessig mens og nesten kortere sykluser enn normalt. Denne mnd kom mensen 10 dager etter EL og det er jo fryktelig tidlig og ikke så bra pga at et eventuelt befruktet egg kanskje ikke rekker å feste seg... Er det noen som har erfaring med dette og vet om det er noe man kan gjøre??
eva luna Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 Tror ikke 10 dager er så ille, er vel helst hvis det er under 10. Men det er riktig at det er kort. Er det ikke et kosttilskudd som skal hjelpe mot dette? Yams eller noe? Som er et naturlig progesteron. Prøv å søke på ordet progesteron her inne, så får du sikkert opp noe. Akupunktur tror jeg skal være bra og.
Elise29 Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2006 Ja det var en god idè. Takk for tipset
prøver på nr2:) Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 Wild Yam heite et kosttilskudd som hjelpe på progesteron produksjon. Dette fås kjøpt på helsekost forretninger. Det du må huske på er at det IKKE må tas før EL da progesteron kan forhindre at du får EL. Derfor e det lurt å ta EL tester og når du får positiv EL test, tar du Wild Yam frem til første menstruasjonsdag. Wild Yam hjelpe på progesteron produksjon som igjen hjelpe kroppen å beholde et svangerskap. Les på : www.pernille.info om lutealfaser. Meeget godt forklart! Lykke til !! vennlig hilsen wild yam dronninga:
Elise29 Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2006 Okei, har du prøvd det selv eller vet du om noen som dette har hjulpet? Regnet på nytt igjen og fant ut at mensen kom bare 9 dager etter EL, så det er jo litt VEL tidlig...huff. Kanskje jeg skal prøve wild yam eller progesta care neste pp
prøver på nr2:) Skrevet 15. desember 2006 #6 Skrevet 15. desember 2006 Æ fikk høre om det her inne og da spurte æ om det på helsekost forretninga og det har visst hjulpe mange. Æ bruke det på andre måned nu men forrige måned tok æ det kun på morgenan. Nu tar æ det morgen og kveld. Kor lenge har du prøvd da? Vi går nu inn i vår 10 pp... Å æ e MØKK LEI!!
*bubbs* Skrevet 15. desember 2006 #7 Skrevet 15. desember 2006 jeg er redd for at jeg har det... det er ikke alltid progesteronmangel som er grunnen til kort lutealfase. derfor bør du gå til legen å få utredning. jeg vil vente å se litt først...
Elise29 Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 15. desember 2006 Hmm...ja kanskje jeg skal se det litt an siden det ikke har skjedd så mange ganger enda. Vi begynte å prøve seriøst i mai i år, men har ikke brukt prevensjon siden i fjor sommer, altså for 17 mnd siden! Ble gravid i sommer etter en dobbel pergokur, men spontanaborterte i september. Blir 29 år til våren så jeg føler at jeg ikke har noen tid å miste. Vil blir gravid NÅ!!! hehe..... Jeg er også dritlei! Hadde ikke sett for meg at det skulle være så vanskelig. Da hadde jeg ikke brukt p-piller så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå