Gå til innhold

Gigantbaby i magen -> keisersnitt!

Anbefalte innlegg

Var på ekstra UL på sykehuset i går pga høyt SF-mål, og babyen ble målt til 44% over normalvekt! Så nå blir det planlagt keisersnitt. Beskjeden kom egentlig som litt av et sjokk, hadde ikke forventet det, nei... vet ikke helt om jeg er glad for det eller ikke. Er jo glad for at jeg slipper å presse ut en 5 kg baby på vanlig måte, men skulle heller ønske å ha en vanlig fødsel med en vanlig stor baby... Blir spennende i alle fall, nå blir det baby om en uke!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7461070-gigantbaby-i-magen-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg fikk målt min baby til å være mellom 4,5 og 5 kg for en uke siden, ved ultralyd. Fikk beskjed om at jeg likevel må føde på vanlig måte, men at de vil være raskere å ty til haste KS hvis fødselen stopper opp. Nå gruer jeg skikkelig.Høres ut som om det er forskjell på praksis rundt om kring.Hvilket sykehus skal du på? Jeg skal på Stavanger U S

Det ser ikke utsom om hun har tenkt seg ut med det første, babyen min, så jeg er bekymret for om hun bare ligger og legger på seg nå.

Annonse

SF-målet var 39 cm da jeg var 38+1. Jeg skal føde på St. Olav i Trondheim, og her er det tydeligvis vanlig praksis. Legen sa bare "ja, da setter vi opp keisersnitt for deg", det var ingen diskusjon en gang. De har vel dårlige erfaringer med fødsler med sånne store babyer... Men det kan jo godt være at fødselen hadde gått helt fint også! Men jeg må bare stole på at anbefalingene fra legen er de beste. Ofte er jo vektestimatene feil også, kommer nok til å bli litt skuffa hvis det viser seg at babyen bare er litt over 4, og jeg har gjennomgått KS uten grunn. Men feilen kan jo være andre veien også, han kan være enda større!

Går nok bra med fødselen din, Nena, og så kan det jo være de tar hensyn til vekten hvis du må gå mye på overtid. Og tydeligvis forskjellig praksis fra sykehus til sykehus, ja. Litt rart, egentlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...