Gå til innhold

hei.var på ultralyd idag jeg har mistet:-(


1 gull 07,1 gull 2010.

Anbefalte innlegg

hvor lang tid etter en abort kan man bli gravid igjen?noen som vet?må jeg vente til mensen kommer tilbake.fikk vite idag at det tar ca 6 uker etter utskrapning.håper på mange svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da, så trist :o(

Jeg vet ikke helt jeg, men jeg har hørt at man bør hoppe over en mens før man prøver igjen. Har du vært på utskrapning i dag? Hvor langt hadde du kommet?

Uff jeg føler med deg! :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars deg - skjønner godt at du vil prøve igjen så rask som mulig.

 

Hvor langt var du på vei ca? Mener jeg har lest at hvor lenge man skal vente med å pørve igjen henger sammen med hvor langt man var på vei da man mistet (men veldig mulig jeg husker feil her).

 

Mange blir jo gravide ganske raskt etter sa/ma:) Masse lykke til og god klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var leit å lese! Selv har jeg gjennomgått en MA med utskraping.

 

Jeg blødde ikke og fikk mens ca 4 uker etterpå. Jeg må ærlig innrømme at siden jeg ikke blødde etter inngrepet, hadde vi samvær som normalt uten prevensjon.

 

Jeg tror du kan prøve igjen med en gang blødningene stopper, dersom du blør etter inngrepet.

 

Fikk ikke beskjed om å vente jeg. Men dersom du vil, kan du jo høre med sykehuspersonellet når du skal få tatt utskraping.

 

Trøsteklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...stakkars deg. Jeg forstaar hvordan du har det--vi mistet ogsaa for ikke saa lenge siden. Legen min sa at vi skulle vente minst en syklus (til jeg hadde hatt mensen en gang) for at kroppen skulle komme tilbake til normalt. Jeg mistet ganske tidlig-i uke 6 og hadde ikke utskrapning. En venninne av meg som ogsaa mistet i uke 6 fikk beskjed om aa vente minst to sykluser--hun mente det hadde noe aa gjoere med at livmoren skal komme seg tilbake til normalen.

 

Naar det er sagt, er det mulig aa bli gravid igjen kort tid etter inngrepet--men det kommer helt an paa naar man har eggloesning, og det vet man som oftest ikke fordi syklusen kan bli unormal. Det er derfor vanskelig aa sette termin hvis man blir gravid rett etter en MA/SA. Jeg vet ikke om det er stoerre risiko for en ny SA/MA hvis man blir gravid rett etterpaa, eller om legene sier at man boer vente kun fordi det er lettere aa sette termin. Men vi valgte i allefall aa vente en syklus.

 

(Legen sa ogsaa at man veldig fort blir gravid i maanedene etter en MA/SA--noe aa vaere litt obs paa.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.jeg skulle begynne på min 13 uke nå imorgen.så er trist.men det hadde skjedd for noen uker siden for det var såpass lite.skal på utskrapning imorgen tidlig.kvir meg.hva med å kjøpe eggløsningstest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble gravid før jeg fikk mensen igjen sist jeg mistet. Eggløsnings tenster kan vise falks positiv pga hcg konsentrasjoenen i blode som kan holde seg lenge jeg testet positivt i 4 uker ETTER at jeg mistet...

 

Lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...