Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 Jeg rett og slett hater sånne skjema, søknader, samle sammen dokumentasjoner osv...Men det må jo gjøres.. Når er fristen?
SK&Maylen Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 Veit ikkje fristen, men du må ha husleigekontrakt eller bevis på kor masse du betaler i lån med!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #3 Skrevet 14. desember 2006 Neste søknadsfrist er 10. februar. Først må du laste ned søknadsskjema på www.husbanken.no Du trenger husleiekontrakt/evt lånedokumentasjon dersom du eier bolig. Dersom du bor i borettslag er det forretningsfører i borettslaget som skal skrive under på noe papirer. Du fyller da ut alt det andre og tar med papirer til forretningsfører og han signerer/sender inn. (eks. obos-kontoret dersom det er obos-bolig) Dersom du har hatt vesentlig inntektsnedgang siden 2005-likningen og skal legge dagens inntekt til grunn må du også ha med lønnsslipper som viser hva du får utbetalt i mnd. Kan være lurt å få hjelp av noen på boligkontoret når du fyller ut slik at du er sikker på at ting blir riktig. Dersom noe er feil får man avslag og de bruker opptil 4 mnd på å behandle klagesaker..så da tar det fort laang tid før man får noe penger..
Andrea05 Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 hei. jeg ringte og sjekket akkurat dette i dag. da fikk jeg beskjed om. husleie kontrakt og bare møte opp og skrive under papirer så fant de resten de trengte av ting. inntekter lån osv fant de vist selv ut. syns det hørtes rart ut, men det ho sa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå