Gå til innhold

Juni: Vokst lite siden forrige kontroll


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi var på 6-månederskontroll i dag. (12 dager til han er 6 måneder). Han var 68 cm og 8800 g. På 5-måneders-kontrollen var han 67 cm og 6570 g. Han har altså vokst litt lite nå. Men han har vokst veldig mye tidligere, fra å være 3970 g ved fødselen.

Nå lurer jeg på om dette er et tegn på at han bør begynne med grøt. Han sover fremdeles som en stein hele natta, og viser ikke tegne til at han vil ha mat oftere enn før. Jeg er så i tvil! Det kan jo hende at han ikke skal vokse mye akkurat nå, at det ikke har noe med maten å gjøre. Søstra hans vokste også veldig mye det første halvåret, og ikke så mye det andre halvåret.

Jeg lurer på om jeg skal løpe til butikken og kjøpe grøt, eller om jeg skal hoslde meg fast i stolen og vente til han er 6 måneder 2.juledag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Martin vokste bare 0.5 cm fra sin 5 mnd kontroll til 6 mnd kontrollen. Hs sa det var vanlig med sånne voksepauser, vekten øke derimot en del ;)

 

du kan jo kjøpe litt og gi han ei lita skje for å smake hvis du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan hende jeg er ute å kjøre her, men jeg synes han hadde vokst mye jeg? Vår jente var på 6 mnd kontroll her om dagen og hun var 68 cm og 7730 g mot 66 cm og 7070 gr når hun var 5 mnd.

Legen sa at hun hadde vokst kjempefint og at den store (!) vektøkningen skyldes sikkert grøten (gir henne 2 porsjoner pr dag). Men hennes vektøkning er liten i forhold til knotten din da!

 

Dett er kun min personlige mening og bruk det ikke mot meg ;-), men det høres ut som du har fløte i puppen du da? Og hadde jeg vært deg hadde jeg ammet frem til 6 mnd. Jeg ammer fortsatt så mye jeg kan, men her må det ekstra til.

 

Det viktigste er vel at han følger sin kurve på vekt og lengde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er slett ikke ute å kjøre... Det var jeg som skrev feil! Han økte fra 8570 til 8800. Altså 230 g, ikke 2230 g! Har blitt beskyldt for å ha fløte i puppen tidligere, men nå begynner den visst å bli litt slunken! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk på det at nå er de mye mere aktiv og da legger dem ikke på seg like mye...og det er helt normalt at veksten stagnerer litt :) du skal ikke bekymre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:-D ble litt overrasket ja!

Men jeg holder på det jeg sa tidligere. Virker jo som han er en stor fin gutt da, og det er jo helt normalt at de ikke alltid øker så mye. Som sagt, hadde det vært meg hadde jeg presset ut siste skvetten ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges/ natt våkna Jakob klokka 05.40, noe som er rekord i tidligvåkning. Han virket da helt desperat etter puppen! :-) Men han sovnet igjen etterpå, og sover fremdeles. Det kan vel hende at behovet for mer mat hodler på å komme, men det betyr ikke at han nødvendigvis må ha grøt enda.

 

Hm... Jeg merker at jeg diskuterer med meg selv nå! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...