Gå til innhold

Har du født på Ahus?

Tre snart fire :o) *Overtid*

Anbefalte innlegg

Egentlig hører jeg ikke til her siden jeg er gravid for første gang.......

Jeg fikk min søknad om fødeplass på Ullevål avslått, og har nå fått plass på Ahus. Og det steder har jeg hørt masse negativt om...

Men vi vet jo alle hvordan ett fjær kan bli til ti høns?

For øyeblikket vuderer jeg å føde hjemme.....

Tanken på å føde på Ahus skremmer meg.. Har jeg grunn til det?

Håper noen kan dele sine erfaringer med meg vedrørende det å føde på Ahus :o)

Fortsetter under...

Jeg har født 2 barn på Ahus.

En sønn prematur i november 2003 og en sønn nå i august 2006.

Jeg følte meg veldig godt ivaretatt begge gangene.

Første gangen ble jeg lagt inn i uke 30 med for tidlig vannavgang en søndag og fødte tirsdag kveld. Skulle egentlig ligge på sykehuset i ukene frem til termin, men slik ble det ikke. Lå på fødeavdelingen. Fikk enkeltrom siden de ikke visste når jeg kom til å føde. Hadde det helt prima. Fikk all mulig pleie og god mat. Jeg kunne selv velge hva jeg skulle spise siden jeg skulle være der en stund. Fikk selv lov å gå på badet og ble ikke stelt på den måten.

Når først fødselen var i gang så følte jeg meg veldig godt ivaretatt. Hadde ikke mannen min tilstede - han hadde akkurat reist fra sykehuset og rakk ikke frem før fødselen var over. Alt i alt så var det en fin fødsel - selv om den da skjedde 10 uker før tiden. Sønnen vår ble liggende på nyfødtavdelingen i 6 uker og der ble han utmerket ivaretatt. Jeg var på barselavd. 3 dager før jeg reiste hjem. Reiste til og fra sykehuset hver dag siden de ikke hadde overnattingsplass for meg på avdelingen hvor han var og sykehotellet fristet ikke da det ikke var enkeltrom der heller.

Så til tross for at dette ble en anderledes opplevelse enn normal fødsel så gjorde Ahus alt de kunne i denne verden for meg og min sønn. Og i dag er han en frisk og livat gutt på 3 år.

Fødsel nr. 2 nå i august var en "normal" fødsel med unntak at jeg ble satt på riestimulerende midler 2 uker over "termin". Ble lagt inn på morgenen og fødte ca 1615.

Dette også var en fin fødsel hvor jeg følte meg trygg. Var en vanskelig fødsel siden han var så stor, men med legeteam tilstede og roen til min mann så er jeg fornøyd. Sønnen min ble født ved hjelp av sugekopp/vakum, men har ikke tatt noe skade av dette.

Er i dag en frisk og stor gutt på drøye 4 måneder.

Håper jeg kunne berolige deg litt med mitt meget lange innlegg. Men du har ingenting å frykte. Tror ikke Ahus er noe verre (eller bedre) enn andre sykehus.

Jeg har også født to ganger på Ahus, og har ingenting negativt å si om sykehuset. Vi ble tatt godt vare på begge gangene, og er fornøyd med sykehuset! Nå prøver vi på nr tre, og skal selvfølgelig til Ahus denne gangen også. Dette ville jeg ikke bekymret meg for om jeg var deg. Det er et sykehus med masse dyktige ansatte, og er nok ikke noe verre enn andre steder... Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...