Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #26 Skrevet 14. desember 2006 Hadde litt murringer i magen hele dagen, kom et par rier før vannet gikk.Vannet fosset da jeg reiste meg fra stolen. Synes det var mye vann og var fortvilet over at jeg ikke hadde bind/bleie som jeg kunne ha på på vei til sykehuset.... Kjempeteit med et digert hånkle! (jeg måtte på sykehuset med en gang pga at det var påvist streptokokk b i urinen) På veien ble riene regelmessige på 3 min mellom hver. Dette lå jeg med hele natten, var vondt fra midnatt og utover. Vesla kom kl 1500 den dagen. Det var mye slitsomt!
børdi Skrevet 14. desember 2006 #27 Skrevet 14. desember 2006 nei var ikke festet, men lå langt nede. Først kom det litt når jeg var på do og litt i truseinnlegget, (trodde det var det fordi det luktet søtt, som jeg har hørt det gjør.. Så strakk jeg meg for å ta telefonen for å ringe føden og spørre(dette var en uke før termin) og da sa det bare plask:-) så var det plutselig ikke tvil engang, hehe... Og riene kom med en eneste gang.
Mamsen86 Skrevet 14. desember 2006 #28 Skrevet 14. desember 2006 Jeg hadde nylig dusjet den natten vannet gikk.. Lå i senga mi, merket at jeg var litt våt mellom beina men tenkte at det egentlig bare var utflod.. (Sov naken den natten faktisk..) Men så reiste jeg meg opp for å gå på toalettet - å da sa det PANG!! Og herregud som det rant.. Og jeg kunne liksom ikke begynne å bevege meg rundt heller, hehe, da hadde jo hele leiligheten blitt oversvømt tihi.. Tror jeg sto der en god del minutter før det værste ga seg! Hadde absolutt ikke vondt - ingenting!! Så det kom som et sjokk - selvom det var tre dager på overtid!
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #29 Skrevet 14. desember 2006 Jeg hadde 20 dager igjen til termin, og hadde ikke merket noe uvanlig. Var litt trøtt eneste, så gikk og la meg et par timer. Da jeg våknet, og reiste meg fra sengen merket jeg at det rant masse vann nedover beina mine.. Forstod med en gang hva som skjedde.. Begynte å skjelve og le om en annen og vekket sambo som også sov... Var ganske sjokka, det var jo 3 uker til termin.. Jeg hadde fått beskjed av jordmora mi om at hodet var festet, men da vi kom på sykehuset fikk vi beskjed om at det ikke var festet likevel..?! Så jeg måtte holde senga, hver gang jeg gikk på do måtte hjertelyden sjekkes etterpå.. Riene startet i det små 2-3 timer etter vannet gikk. Men først etter ca 19 timer var hun født.. Vannet gikk kl halv 7 på kvelden, og hun var født kl 14.01 dagen etter!
Bare jeg er meg :o) Skrevet 14. desember 2006 #30 Skrevet 14. desember 2006 Hodet var ikke festa her og vannet gikk helt plutselig. Og det var MYE vann,hehe....og det slutta aldri å renne følte jeg:)
Bussi Skrevet 14. desember 2006 #31 Skrevet 14. desember 2006 Jeg er usikker på om hodet var festet eller ikke da vannet gikk, på grunn av at det skjedde en måned før termin, men da vi kom på sykehuset sa de ihvertfall at hodet var godt festet. Her kom det svært mye vann, kjentes ut som det kom litervis i et stort plask. Og det fortsatte å renne periodevis helt fram til babyen kom tre dager etter =) Merket ihvertfall veldig godt at vannet gikk!
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #32 Skrevet 14. desember 2006 Hodet var festet ja og vannet gikk om kvelden, det var veldig lite som kom, fylte et truseinnlegg. Ble satt igang 2 dager etterpå...
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 14. desember 2006 #33 Skrevet 14. desember 2006 Hode var nok festet. Det kom en del vann. Jeg bakte boller og plutselig så ble det vått gitt. Løp fram og tilbake, viste ikke om jeg skulle i dusjen eller sette meg på do:o) Trodde det skulle komme mer vann. Jeg husker faktisk ikke hva jeg ende opp med... morro var det iallefall før det ble litt vondt. Det beste med fødsel er etterpå, man husker ikke at det gjorde vondt. Lykke til og gled deg.
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #34 Skrevet 14. desember 2006 jeg våkna på natta og skulle på do. da jeg reiste meg fra senga så bare randt det nedover... kom ganske mye først og deretter bare dryppa det. fikk ikke rier før 5 timer etterpå
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #35 Skrevet 14. desember 2006 Hei. Ser du spør om noen fikk rier før vannet gikk. Men så spør du jo egentlig de hvor fødselen startet med at vannet gikk da. Det blir jo litt forskjell. Om man har rier og er i fødsel før vannet går, så svarer man kanskje ikke her, fordi du har spurt som du har spurt. Men jeg svarer jeg og! Husker det var masse jeg lurte på også da jeg nærmet meg termin ) Kjempespennende tid! Hos meg gikk ikke vannet før jeg var godt inne i åpningsfasen. Og det verken smalt eller kom masse vann som i et POFF. Jeg sto oppreist, skulle prøve en prekestol. Det bare sidra bittelitt, jeg var mitt i rier på omtrent 8 cm åpning, så jeg registrerte det bare sånn halvveis, og jordmora sa bare "der tror jeg vannet ditt gikk også" og jeg sa bare "åja". Hehehe.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #36 Skrevet 14. desember 2006 Jeg mente å bare spørre de som fødselen startet med vannavgang hos, men dobbeltsjekket litt på en måte etter de første. Var litt usikker. Men jeg vil veldig gjerne høre detaljer om hvordan dere andre skjønte at fødselen var rundt hjørnet også. HI
WP-TLogPeanut Skrevet 14. desember 2006 #37 Skrevet 14. desember 2006 Nei,hodet var ikke festet .. Hvor mye vann? hm.... jeg sto ikke med litermålet , men det var en GOD del utover gulvet ja Så prøvde jeg med et truseinnlegg etterpå , men det var dumt Plutselig kom det enda en foss Vil bare si en ting jeg , du vet det kanskje , men det gjorde ikke jeg. Jeg hadde fått beskjed at enten var vannet klart,ellers så kunne det være grønt,og da måtte jeg ringe føden,for da var babyen stressa. Vel,vannet mitt var blodrødt! Jeg fikk litt panikk,for ingen hadde sagt til meg at vannet kunne være blodtilblandet , og at det var helt normalt ... Lykke til med det forestående da Klem fra
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #38 Skrevet 14. desember 2006 Okei! Jeg fikk rier med 10 min mellomrom. Og de hadde jeg i 15 timer før de begynte å bli tettere. Reiste da til sykehuset og resten er "history" ) Masse lykke til med det forestående!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #39 Skrevet 14. desember 2006 De første to minuttene rant det kun bittelitt, så rant det rikelig med enkelte splæsj innimellom. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå