Gå til innhold

Til dere hvor fødselen startet med at vannet gikk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hodet festet da vannet gikk?

Hvor mye vann kom det ut i gangen?

Hilsen spendt førstegangsgravid med få dager igjen...

Skrevet

Jeg hørte et smell som en ballong som sprakk og så silte vannet nedover bena på meg. Det kom først litt og så litt mer etterpå, jeg "løp" til toalettet og når det verste hadde gitt seg, fikk jeg ringt sykehuset.

Hodet var festet, det visste jeg fordi jordmor kjente det ved de siste undersøkelsene. Om hodet ikke er festet og vannet går, skal du legge deg ned og ringe etter ambulanse har jeg hørt.

LYKKE TIL!

Skrevet

første gangen gikk vannet da jeg satt på do.. hodet var festen.. veit ikke hvor mye som kom .. men jeg syntes at jeg tissa rart... så jeg satt der og trykket på magen for å se om det kom mer... og det gjorde det... 8 timer etter kom sønnen

andre gangen kom det akkurat i det jeg reiste meg opp for å gå ut av sykehuset... det sa knepp og så sildret det varmt vann nedover beina mine... og for hvert skritt jeg tok rant det vann.. så jeg gikk som om jeg hadde gjort i buksa for ikke å lekke for mye...

lå nok igjen et par dammer etter meg nede i vestibylen tenker jeg...

3 timer etterpå kom dattern

tredje gangen gikk ikke vannet før like før mini kom... og da sa det plask med et smell!

det gikk samtidig som jeg fikk en kraftig pressrie....

husker ikke hvor lang denne fødselen var

Skrevet

Hos meg startet fødselen slik, vi gikk å la oss og hadde lagt en halvtime så fosset det ut. "Eeeeemmmm ble det veldigt vått i sengen nå?" var mitt spsm til sambo. Noe han kunne bekrefte...hii

Det som var helt utroligt var at det var ikke en rand eller flekk å se etter vannet, helt utroligt rent. Ingen lukt heller.

Fødslen kom ikke i gang da, lå i to døn før jeg ble satt i gang på drypp.

Skrevet

jeg lak hele dagen litt og litt! Hodet var så og si festet!

Skrevet

Men ingen av dere fikk rier før vannet gikk???

HI

Gjest leelu23 - endelig mamma
Skrevet

Hode var festet- det kom bittelitt sånn at lårene ble fuktige. var usikker på om vannet hadde gått. dro på sjekk og det ble bekreftet.

Lå i 3 dager på drypp før gutten ble tatt med hastesnitt.. hadde også dannet seg ny fostersekk hos meg- så de tok vannet under fødselen også :)

Skrevet

Jeg var 7 dager på overtid og ble strippa på kontrollen hos jordmor. Hun fortalte overraskende at jeg hadde 3-4 cm åpning allerede... jeg hadde ikke kjent noen ting :) På vei ut fra kontoret begynte vannet å sile ut. Litt om gangen. Riene kjente jeg ikke noe til før 13 timer etterpå. Etter ytterliggere 11 timer var poden min ute :)

Skrevet

Hos meg starta det med at slimproppen gikk, og rett etterpå vannet (ingen rier først).. Skjønte ikke at det var vannet før en stund etterpå, for det kom bare litt og litt... Hodet var ikke festet, ble ikke det før jeg hadde full åpning (men var andregangs da..) Riene starta vel ca etter 3-4 timer etter at vannet begynnte å gå..

Skrevet

Jeg skulle bare reise meg opp av sengen, og da silte det nedover.. Fortet meg på badet og da kom det enda mer.

Tok på meg bind og vi dro på føden, riene startet i bilen på vei til sykehuset.

Hodet var festet.

Skrevet

ingen rier først

jeg føltte bare en liten bevegelse i magen, som om det forflyttet seg litt luft, men så sivet det rolig ut vann hele det neste døgnet. Så hodet var festet, ja.

En kuriositet: etter vannet gikk og til sykehusinnleggelse (omtrent et døgn) gikk jeg på do (ordentlig!) 7 ganger! SYV! Så trengte ikke klyster nei!

Skrevet

Her var det rumpa og føttene som var festet.. Vannet gikk på morrakvisten, jeg var våken og lå og prate med sambo og ante fred og ingen fare. Hørte en slags kneppelyd og så begynte det å sildre. Trodde først jeg tisset på meg (var ganske lenge til termin), men etterhvert var det ingen tvil :) hadde ingen rier på forhånd, så det kom ganske overraskende ja:)

Skrevet

Hadde sånne små murringer hele dagen, men ingen rier! Men skjønte at det ikke var lenge til nei :-) Dagen/natta før var jeg litt kvalm og trøtt! Men tenkte ikke er på det da!

Skrevet

Akkurat som hos meg! Skulle bare reise meg fra sofa for å gå på do, også fosset vannet ut. Vet ikke hvor mye det var, men det føltes ut som om det var veldig mye:) Var 4 uker før termin, og lillegutt hadde festet hodet. Riene startet en time senere, og 4 timer senere var lillegutt født:)

Skrevet

Med jentungen så hadde jeg lagt meg for kvelden, fikk en ri og reiste meg.......så rant det en foss. Og veene kom bare tettere og tettere. Hun var ute 4 timer etterpå. Hodet var festet og var 14 dager på overtid.

Med guttungen så våknet jeg i en vannpøl sånn ca 08 på morgenen. Ingen veer. Lakk helt til han ble født 0215 på natta. Fikk første veen litt over 23 på kvelden ca 3 timer før han ble født. Hodet var festet, 3 uker før tida.

Skrevet

Jeg kjente at det kom ca. 2 sekunder før det fosset ut! Jeg hadde veldig mye fostervann, så det var ingen tvil!

Skrevet

Tusen takk for mange svar. Det er kjempenyttig lesning for meg som er veldig spendt, og litt usikker på om det kanskje begynner å skje noe nå. :-)

Jeg har to uker til termin, og min mor fødte alle ungene 2-3 uker før tiden. De siste to dagene har lilletulla i magen min vært veldig aktiv (mye mer en vanlig), og jeg kjenner kynnere mye oftere og sterkere enn før. Jeg har stortsett ikke kjent noe serlig til kynnerne før nå. I morgest stod jeg opp og tok en dusj, og da jeg skulle vaske meg nedentil så var det MASSE slim dær nede. Seigt litt tykt slim, ikke utflod. Det var såpass seigt at det ikke rant ned liksom, så jeg oppdaget det ikke før jeg fikk fingrene mellom for å vaske meg (og da hadde jeg stått i dusjen 5-6 minutter ellerede). Det var blangt gjennomsiktig med noen innslag av litt hvitt (beklager detaljer).

Så stakk jeg en finger opp og kjente etter. Det var masse slim hele veien, og jeg kjente det jeg tror er mormunnen. Den var helt myk, og det var åpning i den slik at jeg kunne kjenne med en finger inni ringen liksom. Vasket fingrene veldig godt med intimsåpe først.

Kan noe være på gang mon tro????

HI

Skrevet

Jeg hørte/ kjente også dette "smellet". Det var noe som sprakk på en måte.. sinnsykt skummelt.

Kjente ingenting vått så gikk ut for å sjekke.

Var BOMBESIKKER på at det var slimproppen som gikk - det var liksom bare slimete :-)

(fikk i ettertid vite at det var vannet)

5-10 min senere startet riene og 1 time senere hadde jeg 9,5 cm åpning! :-)

Hun var ikke festet helt, men siste kontroll sa JM at hun "låg godt nede" (?) he,he...

8 timer senere ble jenten født - hun satt dessverre bom fast oppi der :-(

Skrevet

Jeg hadde "mensenmurringer" hele natta før vannet gikk i 5 tida om morgenen. Jeg hørte/følte også dette "kneppet" og så rant det! Vanskelig å si hvor mye det var, men jeg var iallefall ikke i tvil hva det var! ,o)

Gutten var ute samme kveld.

Masse lykke til, håper du blir mamma ganske snart!!

Skrevet

Hodet var festet, forresten.

Skrevet

Jeg synes dette høres ut sm vannavgang jeg...

Fostervann er tykkere enn vanlig vann, og minner litt om stoooore mengder utflod.

Ring føden og hør du:)

Lykke til!

Skrevet

sikkert slimproppen som gikk...

kan godt gå en stund ennå, men du er på vei mot slutten :)

smør deg med tålmodighet, og lykke til!

Skrevet

Alt kom på en gang en uke før termin. Våknet av at senga var klissvåt.

Hodet var festet.

Skrevet

Ja, hodet var festet.. Det kom fryktelig mye vann for å si det sånn.. Hele senga var klissvåt hehe... Stod med bøtte mellom bena og var veldig mye oppi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...