Gå til innhold

Sally - er det okay navn, synes dere?

Piraka

Anbefalte innlegg

Pappaen har forelska seg i jentenavnet Sally. Jeg synes det ser fint ut når jeg leser det, men får det ikke helt til å gli lett på tunga når jeg skal si det. Vi har gammeldagse navn på de to barna vi har fra før, så sånn sett passer det jo sammen med dem. Men er det for uvanlig navn, synes dere? Eller er det fint og spesielt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker på en gammel dame jeg. Sally, Molly, Polly osv. Det var jo populære for besteforeldre generasjonen, så de kommer vel litt in igjen. Da blir det ikke så uvant. Liker det jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Tenker også på en gammel dame med det navnet, men som du sier, er det jo mange gamle navn som dukker opp igjen. Jeg får prøve å si det høyt noen ganger til, tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de kalt butikken sin for det nå? Jaja.. kanskje de døper den på nytt om noen år?? De er jo så proff på dette med markedsanalyser og sånn. Men nå vet jeg om et mellomnavn vi iallefall ikke skal ha eventuelt, da - handler gjerne brukte klær hos frelsesarmeen, men det får være måte på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fretex heter fortsatt Fretex, men Frelsesarmeens café/gavebutikk heter Sally Ann og det ble valgt først på engelsk fordi the salvation army på folkemunne forkortes til sally (salvation) ann (army), så cafékonseptet fikk det navnet, og da de begynte med den i norge brukte de samme navn. Så det er ikke så marketing-påhit som du kanskje tror. Uansett, så lenge ungen ikke heter sally ann tror jeg ikke det er problematisk å bruke sally.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...