Liti Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 Hei, Jeg har en gutt på 22 mnd. som helt siden han startet i bhg. i februar har hostet mer eller mindre. I perioder hoster han så ille at han kaster opp masse slim. Fastlegen sier at dette er helt vanlig første året i bhg. og at vi bare skal ta det med ro, jeg bekymrer meg likevel for astma, allergi eller annet. Har fått beskjed om å symptomlindre med Effedrin hostesaft, men synes ikke det hjelper noe særlig. Er det noen med samme erfaring og som kan fortelle meg om forløp, event. utredning og resultat? Til opplysning hostet han ikke før han begynte i bhg. og han hostet ikke i sommerferien
2englebarn Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 Vår tulle hoster også ganske mye, men kaster ikke opp. Alt er ellers bra og hun hoster mest når hun er ordentlig forkjølet og mest på natten. En annen i barnehagen har hatt det på samme måte og hun ble henvist til øre, nese, hals spesialist og fikk konstantert vann i øret. Har fått medisin og hvis det ikke virker må de sette inn dren - mer vet jeg ikke. Tror det er ganske vanlig som fastlegen din sier, men alltid lurt å spørre om henvisning til spesialist hvis du selv synes det er plagsomt - husk at du kjenner barnet ditt best:) Lykke til.
@stronauten med 3 små Skrevet 16. desember 2006 #3 Skrevet 16. desember 2006 Jenta min som nå er akkurat 3 hadde hoste i 2 mnd, og det viste seg at hun hadde ørebetennelsen som ikke ga annet utslag enn hoste... Men når gutten din har hostet i hele år og kun i bhg, ville jeg nesten mistenkt en eller annen allergi som du sier. Hør med en annen lege du!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2006 #4 Skrevet 16. desember 2006 Få deg en henvisning til en barnelege som er spesialist på astma og allergi. Det er veldig vanlig at små barn har vedvarende hoste pga trange luftveier, uten av det er astma, og at det gir seg i 3 års alderen. Likevel bruker man astma medisin for å bli kvitt det. Vi har hatt det samme med vårt barn. Vi fikk astmamedisin av barnelegen og problemet forsvant fort. Etter noen forkjølelser må vi frem med behandling ingen, men det tar bare 2 uker så er hosten helt borte, og medisinen kan pakke bort til neste gang hoste/forkjølelse kommer tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå