Gå til innhold

noen med peiling på blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt på uke 34 og har blodtrykk på 95/50. Jordmor sa det var lavt, men okay. Jeg kjenner meg pigg og har ingen tendenser til å besvime, heller. Finnes det noen grense på hva som regnes som for lavt blodtrykk? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hva som er faregrenser osv, men hvis JM sier det er OK og du kjenner deg pigg bør det da være i orden? Kanskje du bare er skikkelig topptrent:)?

Skrevet

Tror ikke det finnes noen spesifikke grenser, det kommer an på hva en har til vanlig og hvordan en føler seg. Om du ikke har så høyt ellers heller, er det nok et helt ok trykk for deg. Hvis du heller ikke føler deg svimmel eller uvel, er det et godt nok tegn på at blodtrykket er ok.

Skrevet

Hva som er lavt for deg kommer, som de sier her; an på hve du har til vanlig,, Men jo lenger under 90/50 du kommer jo mere defineres det som lavt..

Jeg har mellom 110/60 og 116/60 og det er litt lavt for meg, men fungerer fint. Jeg har 120/60 eller høyere til vanlig..

klem. 28+2

Skrevet

Eg ligg på 95/55 og har gjort det heile tida, Det er normalt for meg, men er eigentleg litt lavt. Stort problem er det ikkje så lenge ein ikkje har hodepine eller svimer av. Lavt blodtrykk kan vere så mangt var alt jm svarte meg då eg spurde. Forstod det som om det var litt individuelt alt etter korleis ein normalt låg, og i forhold til kva vekt ein har. Men kanskje eg har misforstodt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...