Heira☆ Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 Jeg fikk anbefalt en zink-salve på apoteket som jeg kjøpte før jeg fødte. Skulle ikke bruke den hver dag for den kan fort tørke ut huden. Gutten min har blitt veldig rød på innsiden av lårene, kommer nok av bleia, litt sår i rumpa og litt på tissen. Er det noen der ute som veit om en salve e.l. som hjelper? Stakkar, det ser jo så vondt ut med den såre huden...
Brillemamma Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 Jeg anbefaler A-kremen! Jeg bruker kun den. Smører på når jeg ser litt antydning til rødhet, og det er borte etter kort stund! Smører også innimellom selv om han ikke er sår, tror nok det er den kremen som gjør at gutten min aldri har vært sår...
adelia*termin 18/10* Skrevet 14. desember 2006 #3 Skrevet 14. desember 2006 aselli sårsalve. Får kjøpt den på apotek. jeg kjøpte den for gutten min var så sr at det kom blod på vaskekluten! stakkars gutten min. han er helt fin nå, er 4 dager siden. den hjelper
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 Dryss på litt potetmel i valkene, og gni det utover. Børst bort det overflødige. Dette gjør at han ikke er så fuktig, og det er veldig efektivt. Vask det bort neste gang du skifter bleie. Zinksalve kan brukes etter at huden har blitt veldig rød.
*Noisy* Skrevet 14. desember 2006 #6 Skrevet 14. desember 2006 Naf barnesalve! Du får den på apoteket. Jenta vår har aldri vært sår.
Gjest leelu23 - endelig mamma Skrevet 14. desember 2006 #7 Skrevet 14. desember 2006 Vi fikk beskjed om å bruke zink-salve av barnelegen på intensiven - hvis det var virkelig ille. Gutten vår gikk på antibiotika og ble skikkelig sår pga. ekstrem sterk avføring. var lilla i rumpa omtrent. Har brukt zink i 5 dager nå og han er omtrent helt fin- så nå går jeg over til vanlig krem eller bare luft
Pusn Skrevet 14. desember 2006 #8 Skrevet 14. desember 2006 Bruker også Aselli til min lille og lufting mellom skift. Jobber på apotek og anbefaler denne til kundene med god samvittighet!! Du kan også prøve og bytte bleiemerke. Kan hende det er noe han reagerer på. Verdt et forsøk...
Heira☆ Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2006 Tusen takk for svar alle sammen! Da skal jeg ta meg en tur på apoteket etterpå og gjøre noen innkjøp ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå