Gå til innhold

Hvor store spirer hadde dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å, nå begynner jeg nesten å håpe og grine når jeg ser at dere også har små spirer... Jo, gyn mener jeg har regnet feil og at jeg er kommet kortere enn mens-termin tilsier, men denne sekken (som er 6 mm) har bare vokst 2 mm på en uke, og hun mente at den skulle vært 10 mm.

Hcg var 700 forrige tirsdag, 3500 i går, så den er jo grei. Skal ta ny ul og hcg i morgen, men har fått beskjed om å møte fastende fordi det kan bli utskraping.

Uff, ja, du sier noe. Det er den oppklaringen som gyn ser på skjermen... Sier plommesekken uten at jeg egentlig vet hva det heter. Uansett er den 6 mm og burde vært 10 mm. Unnskyld hvis jeg forvirrer dere, men jeg er så utrolig forvirret selv. Det ser dere vel, slik jeg klamrer meg til halmstrå.

Annonse

Skjønner deg godt :-)

Plommesekken er en slags substitutt for morkaka. Det er plommesekken spira får næring fra til uke 8 da morkaken overtar. Fra uke 8 deler vi altså blod med embyoet.

Er kanskje spira som har blitt målt og at du har tatt feil av hvor langt du er på vei. Vi satser på den forklaringen og at alt går bra med deg Hilde. Masse lykke til og fortell oss alt som skjer!!!

Men forklaringen kan jo være så enkel som at du har hatt senere EL og er kortere på vei?

En venninne av meg var på UL i uke 19, men da var hun bare 17 uker på vei. Hun hadde regnet feil (husket feil når hun hadde mens sist og hvor lang syklus hun hadde).

Eller var størrelsen på foster og plommesekk ikke samsvarende...?

Hei,

Min lille spire var 6 mm på 6+4, så hvis det var fosteranlegget ditt som var 6 mm i uke 7, kan jeg ikke skjønne annet enn at det skal være helt perfekt.

På mitt ul-bilde ses en plommesekk i tillegg til fosteranlegget. Fikk ikke noe str. på denne, men den ser litt mindre ut enn fosteranlegget.

Håper og tror dette skal gå bra, jeg. Lykke til!

Ups, Maja Mor, er du sikker på at Pingo80 vil at du skal offentliggjøre navnet hennes her inne...?

Dessuten er det feil at vi deler blod med barnet, det gjør vi ikke, men blodbanene våre går så tett inntil hverandre at de kan utveksle avfallstoffer og næringsstoffer.

Hihi, nei, men da er jo saken grei! ;o)

Tenkte kanskje at dere kjente hverandre fra før, og at Maja Mor forsnakket seg...

For meg vil du alltid være PINGO!!!!!

Pingo er et godt navn - det finnes sånne salte lakris pastiller som heter Pingvin, kaller disse for pingo, de er min beste venn når jeg blir kvalm.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...