Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 Heia! Lurer på om det er mange som skal tømme tarmen før fødselen? Å når og hvor dere skal gjøre det...?
kokosbolle Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 Jeg vet ikke om det er helt dette du mener, men jeg skal hvertfall be om klyster når jeg kommer på føden for å få tømt nederste del av endetarmen (med mindre jeg akkurat har vært på do da).
Vimsetrollet Skrevet 14. desember 2006 #3 Skrevet 14. desember 2006 Jeg skal hvertfall be om klyster når jeg kommer på føden. Er livredd for å bæsje på meg når jeg ligger der og presser. Vet at det er naturlig, men føles IKKE sånn for meg!!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 Jo det er klyster jeg tenker på=)
Plutselig_gravid Skrevet 14. desember 2006 #5 Skrevet 14. desember 2006 Anbefaler klyster på det sterkeste med mindre dere har gjor det fornøyde rett før fødselen. Jeg hadde forstoppelse uken før fødsel. Kom på sykehuset med sterke rier - så jeg tenkte ikke tanken på klyster en gang. Var for opptatt med smertene. Da hadde jeg ikke vært på do på en uke.... Det resulterte i MANGE hemorider, og gjorde måneden etter fødsel et h...... for meg. Jeg bæsjet ikke på meg - hadde jeg bare gjort det. Da hadde jeg i hvertfall fått det ut )
75 modell og mamma til 6 Skrevet 14. desember 2006 #6 Skrevet 14. desember 2006 Ved siste fødsel rakk jeg det ikke rett og slett, tok ti min fra en til ti cm åpning og alt var over på tre kvarter, så tror det er liten sjanse for det denne gangen også
propella Skrevet 14. desember 2006 #7 Skrevet 14. desember 2006 Jeg har også tenkt til å si ja takk til klyster nå jeg kommer til føden. Har ikke så lyst på avføring i vannet egentlig.
Simåne Skrevet 14. desember 2006 #8 Skrevet 14. desember 2006 Jeg har tenkt å føde i vann, så da må jeg ta klyster, hadde villa tatt det uansett, vill ikke drite på jm...
Mrs. Bouquet Skrevet 14. desember 2006 #9 Skrevet 14. desember 2006 Jeg ser det ann, er vanlig å få tlibudet på sykehuset. Har ikke planer om å gjøre det hjemme som forberedelse til fødselen.
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #10 Skrevet 14. desember 2006 Jeg kommer til å takke ja til klyster når jeg kommer på sykehuset, kan ikke være så kjekt å bekymre seg for å drite på seg når man skal trykke.=)
fikk prins 11.01.07 Skrevet 14. desember 2006 #11 Skrevet 14. desember 2006 hei...jeg trodde at de tilbød deg klyster på føden jeg da...husker jeg kom på sykehuset med den oppfatningen sist ialefall...problemet var at det gikk så fort at jeg glemte spørre om det....trenger vel ikke å fortelle hva som skjedde når pressriene begynte...ingen som spurte meg om det heller...så nå når jeg kommer på sykehuset skal jeg skrike etter klyster..ikke FFFF om jeg går igjennom noe sååååå flaut denne gangen hvis jeg kan slippe det..... Så da anbefaler jeg at dere å rope på det.... lykke til da...
fikk prins 11.01.07 Skrevet 14. desember 2006 #12 Skrevet 14. desember 2006 litt dårlig norsk fra meg der...anbefaler dere å rope på klyster var det jeg mente....hihi.
clarise Skrevet 14. desember 2006 #13 Skrevet 14. desember 2006 hvis man nettopp har vært på do, så er det ikke så mye vits i, og hvis fødselen trekker ut, så har det rukket og samle seg ny avføring som da vil bli presset ut . ikke vits i å bekymre seg så mye over det, skjer det så blir det ikke nevnt, bare fjernet fort. veldig vanlig at dette skjer. men ikke så moro å tenke på av den grunn.
Mrs. Bouquet Skrevet 14. desember 2006 #14 Skrevet 14. desember 2006 Passer det seg slik at en får tid, får en de fleste fødesteder bekskjed om å sette et klyster. Jordmor vurderer nok om man er i stand til det, om man har tid til det osv. Det er en fordel for henne også så hun slipper å bruke tid på å fjerne avføring, men at det kommer avføring uansett betyr ikke så mye for jordmoren, tror ikke hun tenker på det en gang for det er så vanlig.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #15 Skrevet 14. desember 2006 Får jeg tid vil jeg gjøre det. Forrige gang fikk jeg klyster i det jeg kom inn på sykehuset.
Maisie Skrevet 14. desember 2006 #16 Skrevet 14. desember 2006 Skal også be om klyster. En fødsel er ubehagelig nok om man ikke skal behøve å tenke på om man må bæsje også. Og hvis jeg bestemmer meg for å føde i vann, må jeg nok ha klyster uansett.
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #17 Skrevet 14. desember 2006 Kroppen min ordna dette sjøl da jeg var hjemme i åpningsfasen med førstemann. Etter hver kraftige ri måtte jeg på do, og da vi kom på sykehuset fikk jeg også tilbudt klyster som jeg takka ja til- men da var allerede tarmen tømt, og jeg hadde 7 cm åpning!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #18 Skrevet 14. desember 2006 Er ikke det sånt man automatisk får tilbud om på sykehuset når men kommer? Sist gang fikk jeg klyster. Sambo kunne fortelle meg at det fortsatt kom ut dritt, men det var sikkert ikke like fullt som hvis jeg ikke hadde fått det.
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #19 Skrevet 14. desember 2006 Anbefaler klyster. Jeg hadde det de 3 andre gangene..... Håpe rpå det denne gang også ;o)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2006 #20 Skrevet 15. desember 2006 Setter man klyster selv eller gjør jordmor dette???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå