Gå til innhold

Tar legen/jordmor GU på de siste kontrollene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

for å skjekke modning og sånt, eller gjør de det bare hvis du ber om det??? Greit å vite hva som venter meg når jeg skal på kontroll..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var hos JM i dag og hun sa de ikke sjekket modning før etter termin. Da var det to fingre inn i skjeden, så kunne hun si om man er moden, og evt. strippe.

Jeg er i uke 37

Skrevet

Ok. Takk for svar. Jeg er i uke 39. :)

Skrevet

Det stemmer nok som Chloe sier, at man ikke gjør det før etter termin.

Nå må jeg også legge til at jeg var på føden i uke 34 pga smerter, og da sjekket ut modning med to fingre inn i skjeden, og det er ikke spesielt behagelig, så er ikke nødvendigvis noe å trakte etter med mindre man er "i gang" :o)

Skrevet

Ok. Satser på at de ikke gjør det da. Samboer skal på julebord i helga, så sånn sett hadde det vært en fordel å vite om det blir fødsel snart... men helt sikker kan man vel aldri være likevel.

Skrevet

jeg var på overtidskontroll i går, å jeg fikk ikke foretatt en GU.

Skrevet

Skal på overtidskontroll hos jm i dag og tror neppe hun sjekker det...

Skrevet

Jeg ble sjekket hos jm som satta modningsakupungtur, jeg er i uke 38+2, var ikke noe vondt, selv om ho stakk de fingrene så langt inn, at ho kommenterte at det var like før de kom ut gjennom halsn min...huff...

Var ingen tein til modning og hode var ikke festet, som ho skrev i papirene, mer eller mindre uoppnåelig.......

Varierer jo veldig fra person til person dette med modning, noen går i ukesvis, mer ellere mindre ferdig modnet med åpning, mens andrer brå modnes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...