Gå til innhold

Dere som bruker/brukte Babysafe... ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sluttet dere/planlegger dere å slutte med den? Mini er 8,5 mnd og jeg sluttet å ha han i babysafen for ca to uke siden. og nå er han er helt propell i senga. enkelte kvelder kan det gå over en time før han sovner fordi han bare reiser seg opp hele tiden, eller legger seg oppå dyna, sovner, blir kald og derfor våkner igjen. og når han våkner om natta så begynner han å kave og reiser seg til slutt opp og er da vanskelig å få til å sove igjen. burde jeg begynne med babysafen igjen eller? hva gjorde/gjør dere?? har liksom ikke lyst til å gi meg heller, men trenger å sove om natta!... sukk...

på forhånd takk for alle svar :o)

Skrevet

Sluttet med det når han var 5 mnd. tror jeg. Han rulle over på magen hele natta men ville ikke ligge sånn, så da måtte jeg snu han over på rygg x antall ganger i løpet av natten.

Angrer egentlig på at jeg sluttet med det. Nå er han 7,5 mnd. og setter seg opp og kryper rundt i senga. Prøvde babysafe i går igjen men da klikka det fullstendig for han.

Skrevet

vurderer seriøst å begynne igjen... men er jo redd for at han aldri vil lære å roe seg selv da... vet liksom ikke hvor lenge det er vanlig å bruke safen...

Skrevet

Hvorfor i all verden har dere sluttet? Jeg trodde poenget var å holde barna i ro, jeg? Før de begynner å turne i senga, har ikke jeg hatt behov for babysafe, i alle fall?

Skrevet

Unnskyld, det var ikke meningen å komme borti "anonymknappen". :-)

Skrevet

Anbefaler deg å begynne igjen. Kan jo være at han bruker et par dager på å godta den, men det er det nok verdt.

Eldstejenta mi brukte babysafe til hun var godt over året. Men ikke en slik som spennes fast. Hun klarte å reise seg opp med posen på etter hvert, men den gjorde allikevel at hun lå mye mer i ro enn uten posen!

Lillegutt er 7.5mnd og jeg kommer til å bruke pose på ham i flere måneder til.

Skrevet

Gutten vår ble 9 måneder på søndag, og vi startet med babysafe for 2 dager siden! Så ikke behovet for den da han var liten og lå i ro. Men for en måneds tid siden begynte han å reise seg i senga når han skulle sove. Og til og med midt på natta, flere ganger. Og hver gang måtte vi inn til han og hjelpe han ned igjen. Utrolig slitsomt!

Babysafen funker kjempebra!! Er sååå deilig å slippe den times lange kampen hver eneste gang han skal sove der han reiser seg og jeg legger han ned, han reiser seg og jeg legger han ned.

Så hadde jeg vært deg, tror jeg faktisk jeg hadde begynt igjen, jeg.

Vet ikke hvor lenge folk pleier å bruke en slik pose, men utenpå pakningen til den jeg kjøpte, sto det i hvert fall at den var egnet opp til 2 år.

Skrevet

grunnen til at jeg begynte tidlig med babysafe, var at mini hele tiden snudde seg over på magen og sparket seg opp i sengen slik at hodet lå helt trykt oppi sengekanten. sluttet pga at det virket som han ikke likte å ligge i den lenger (blitt så stor) og tenkte kanskje at han trengte å ligge løs i senga nå. men har nok misforstått litt av poenget med babysafe da ja. :o) trodde man burde slutte med den så tidlig som mulig jeg, for at ungen skulle lære seg å falle til ro selv...

men siden det tydeligvis er vanlig å bruke den lengre, så trengs ikke jeg be to ganger ;o) er han umulig i kveld igjen så havner han i posen.. hehe

Skrevet

Vi sluttet med nattposen for en måneds tid siden,og begynte igjen for et par netter siden.Vesla er 8,5mnd.Uten nattposen reiser hun seg i senga og bare står og flirer:-) Med nattposen kommer hun seg ikke skikkelig opp og er da lettere å legge .Nå sovner hun raskere igjen!Merkelige greier...Jeg kommer nok til å bruke posen en stund til,for hun roer seg helt klart lettere med den:-)

Skrevet

Vi brukte babysafe til førstemann, startet da han begynte å snu seg i 4,5 mnds alder. Lot han ligge i den til han var nesten året. Alt gikk "smertefritt", han sov kjempegodt i posen og fortsatte å sove like godt med en gang vi sluttet med den.

Skrevet

Har nettopp kjøpt en vi. Tulla er 7,5 mnd. Ho ligger i alle mulige rare stillinger om natta. Derfor tenkte vi å prøve. Blir jo så kald når hun kommer utenfor dyna. Meeeen ho liker den ikke så godt, så det ble med et par forsøk! Ho trenger litt bevegelsesfrihet tenker jeg:) Ligger mye på magen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...