Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg lurte på om dere som har startet med prøverør måtte vente lenge fra det ble søkt o det til dere startet opp? Jeg skal inn og ta kikkehullsoperasjon i januar for og sjekke om egglederne er tette. har en sterk følelse at de er det. Det blir søkt om prøverør med en gangetterpå hvis jeg har tette eggledere. veldig nysgjerrig på hvor lenge jeg eventuelt må vente da. Vi har prøvd og bli gravide i 2 år og nå begynner jeg og bli skikkelig deprimert. Skulle gjerne fått en fun julegave jeg, graviditetstest med to streker...

Håper det går bra for dere andre som er i gang med assistert befruktning. Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7458503-pr%C3%B8ver%C3%B8r-lang-ventetid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok!! Så bra at dere ikke er skuffet lenger..klarte det på første forsøk eller? Jeg har gått på pergo i 4 mnd nå men har fått beskjed om at det ikke lenger er nødvendig og gå på dem. lodprøvene jeg har tatt før og underveis viser at jeg har eggløsning så det holder...derfor tror jeg at jeg har tette eggledere. Det får vi svar på i januar så jeg er både litt nervøs og spent. Vi bor i Fredrikstad så jeg regner med at jeg må inn til Oslo.

Hei !

Vi startet i februar i år med utredning. Vi tok kontakt med Volvat i Fredrikstad, opplevde kjempegod veileding og hjelp der og så kjappt det gikk! I løpet av få uker var alle prøver tatt og søknad sendt.

Vi ble anbefalt Porsgrunn og valgte det. Er kjempefornøyde med de !!

Vi fikk svar fra Porsgrunn at de hadde 5 mnd. ventetid (som var ganske så vanlig) og de anbefalte med å få utført en lap. iløpet av ventetiden.

Det ble gjordt og de fant litt endometriose hos meg som kunne være noe av årsaken til at vi ikke hadde lykkes på de 3 årene vi hadde prøvd på egen hånd. Men heldigvis ikke så mye at jeg ikke skulle kunne bli gravid.

Pga stengt julimnd så ble det først i august at vi startet med vårt første forsøk og ble anbefalt AIH (inseminasjon), jeg ble gravid men mistet i SA i uke 5.

Valgte derfor å prøve IVF ved neste forsøk som vi startet opp med i slutten av oktober. Jeg er idag 5+1 og gleder meg for hver dag som går, et skritt nærmere det vi alle ønsker oss, et litet barn!

Ønsker deg alt godt og lykke til !

Mange klemmer

Hei!

Ventetiden på prøverør varierer veldig men man må vel regne med rundt 6-8 mnd ventetid i det offentlige. Privat er det som regel ingen ventetid.

Da du vet hvilket sykehus du skal til kan du gå inn på internett å sjekke hvor lang ventetid. På sykehusets hjemmesider alltså.

hei

jeg synes det har tatt VEEEEEELDIG lang tid med det offetlige og anbefaler deg det private hvis dere har råd,for det er jo fryktelig dyrt...

når jeg var hos gynokologen fikk jeg beskjed at det tokk ca 4mnd før man kom inn til porsgrunn sykehus,det syntes vi ikke var så lenge så vi sendte en søknad, 7mnd etter fikk vi svar og at vi kunne begynne..

men vi var så uheldige og kom i påske tiden og da ble vi flyttet enda en mnd..vi hadde vårt første forsøk juni,og har hatt et fryseforsøk. neste forsøk blir kanskje i januar hvis alt klaffer..

var så deppa og lei meg for jeg ikke valgte det private,da hadde det aldri tatt sååå lang tid,pappa ble kjempe lei seg og tilbyde seg og hjelpe oss til det private,men det som har stoppet oss er at jeg har 13 egg på frys hos det offentlige,og synes det er litt trist og starte på nytt da,men hvis jeg en gang skulle bli gravid og ønsker meg et søsken forsøk,skal jeg ikke bruke et sekund på hva jeg skal velge...*privat*

jeg er også fra fredrikstad og ble sendt til porsgrun

Annonse

Er du max uheldig (slik som vi var), kan du måtte vente ca et år fra søknaden blir sendt til behandlingen er i gang. Vi søkte Riksen i oktober 2005, var til forsamtale i februar og skulle ringe inn menstruasjon i mai. Når jeg ringte, hadde de rotet med papirene og ikke fått med seg all info, så da fikk jeg beskjed om å ringe igjen i august. Så først midt i september begynte jeg å spraye...

Sier ikke dette for å skremme, men for å oppfordre til å tenke på å ta et forsøk privat mens dere venter på det offentlige - hvis dere har råd til det. Hadde vi visst det vi vet i dag, hadde vi nok vært innom det private for lenge siden!

Men for all del. Jeg skal krysse alle mine fingre og tær for at dere slipper! Masse lykke til!

Takk for gode råd og tips. Uff jeg orker ikke tanken på og måtte vente så lenge hvis vi må ty til prøverør.

jeg har hørt at det er sinnsykt dyrt og gå igjennom det offentlige. 20-25000 per forsøk, det er jo helt villt. Håper vi slipper og måtte gå igjennom det, men som sagt jeg har en vondt magefølelse.

synes det er kjempefint her inne og snakke med noen som er i samme situasjon som meg.

jeg var inne og kikket på sidene til rikshospitalet... der sto det 3-4 mnd ventetid.. Hvis det er riktig er ikke det veldig krise. Jeg hørte om noen som har vært i Tønsberg også som ikke måtte vente lenge. jeg trodde ikke at man kunne bestemme hvilket sykehus man vil ha behandling på selv.

Hei lebj!!

velkommen hit til oss :D

Her er det koselig å være...men bare det ikke blir for lenge...hehe

Bor også i Østfold , hadde jeg vært dere ville jeg søkt til Porsgrunn fremfor Oslo...det er litt mindre miljø der, så man føler seg liksom ikke som en i mengden. Vi fikk sendt søknad i slutten av februar, var til samtale i september, og er nå igang med vårt 2 forsøk. så be legen å sende dere dit. Tror også de har avtale med volvat i fredrikstad ang UL og sånn også, så da slipper du å dra til Porsgrunn bare for det hvertfall....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...