Gå til innhold

Vedvarende hoste

Anbefalte innlegg

Hei,

Sønnen min er snart to år og har siden han startet i barnehagen i februar hostet mer eller mindre hele tiden. Hadde riktignok et opphold i sommerferien, men hosten kom tilbake noen uker etter bhg.oppstart i høst. Har vært hos fastlege gjentatte ganger, men hun mener det er typisk første året i bhg. og at vi bare skal symptom behandle med Effedrin som har minimal effekt slik jeg ser det. Jeg er slevsagt bekymret for astma, allergi eller annet. Er det noen som kjenner dette igjen og kan si noe om hva de gjorde og om det ga seg etter 1-2 år i bhg. uten utredning eller behandling?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7458423-vedvarende-hoste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Sønnen min er født i mai 05, og begynte i barnehage i mai i år. Har siden han begynte i barnehagen vært veldig hyppig forkjøla med snørrete nese og plagsom hoste. Hosten har plaget han mye, og gitt han brekninger slik at han har kastet opp til tider (vanligvis bare slim). Jeg har også vært mye til legen med han og fått beskjed om at det er helt vanlig det første året, at de ikke har bygget opp immunforsvaret sitt fullstendig enda osv. Har fått anbefalt diverse "behandlinger" som stort sett har gått på Efedrin, saltvannsoppløsning + nesespray til nesen og hostesaft.

Vi var til legen mandag forrige uke og fikk samme beskjed som før. Dro deretter til barnelege på mandag denne uken og fikk beskjed om å prøve Efidrin. I går var vi på nytt til legen da hosten hans var veldig plagsom og han var kortpustet. Ble sendt til Ullevål for utredning og det viste seg denne gangen at han hadde en mild lungebetennelse.

Så ikke ta for gitt at det er normalt og at han ikke trenger behandling.

Ikke vær redd for å kontakte lege på nytt og på nytt hvis du ikke føler deg komfortabel med at han er så ofte plaget. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7458423-vedvarende-hoste/#findComment-7519657
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...