Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 7,5 mnd. har HELE denne uken våknet masse. Legger han kl. 19, han sovner med en gang, våkner igjen ca. hver time og er urolig. I 23-00 tiden våkner han og er våken lenge (2 timer ca), når han sovner igjen da, våkner han igjen hver time resten av natta.

Holder på å tørne gæren, jeg får akkurat til å sovne når han våkner igjen, ligger liksom bare å venter på at han skal våkne.

Han er jo våken så lenge at det er jo klart at han blir sulten. Nattavvente han for 2 mnd. siden, men han har 3 av 4 netter denne uken fått melk.

Han er litt tett i nesa, gommen klør, han promper masse og han krabber rundt i senga og finner liksom ikke helt roen.

Måtte bare få ut litt. Både jeg og sambo er i dårlig form og vi er utslitte.

Ellers er gutten i fin form på dagtid. Håper på en bedre uke neste uke : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær obs på at han ikke sover for mye på dagen. Skal ikke mye til før de snur døgnet. Ellers er jo alle barn urolige til tider. Tenner, ny føde, inntrykk som skal fordøyes, hard mage osv. De får alt:)

Skrevet

Han tar det ikke igjen på dagtid. Han sover som normalt. 2-3 dupper.

Håper det kommer noen tenner snart. Han var sånn forrige gang han fikk tenner også, men ikke sååååå ille. Det går seg nok til snart, men jeg henger ikke sammen for tiden.

Sånn er det når man er bortkjemt med et barn som pleier å sove fra 19 til 07.30-08.30 hver dag....hehe

Skrevet

Føler med deg! er på akkurat samme sted vi også Uheldigvis er dette mønsteret til gutten vår nå på tredje måneden... rimelig slitne her også! men får ikke roet ham, han må bevege seg for å prompe om natta og er eg ganske stressa til han sovner litt igjen og så våkner en time el to senere... så hvis du finner ut at det ikke er tenner, og du får endret mønsteret si gjerne i fra! hadde vært godt med en natts søvn!!!!

phew--- ble litt gira her nå...

Skrevet

På 3. mnd ? Huff, det høres utrolig slitsomt ut. Hvor gammel er gutten din ?

Så et annet innlegg her om flere som sliter med det samme. Det er 7-8 mnd. alder.

Skrevet

Vi sliter med mye av det samme. Har en gutt på 8 mnd. Var fine netter ganske lenge, han nattavvente seg på en måte selv, men nå må jeg bare amme igjen. Eneste måten han forhåpentlig roer seg på. Klør mye, men ser ingen tenner. Har holdt på i mange uker. Har bæsja opptil 5 ggr per dag. Våkner med bæsj i bleia og bæsjer en gang til i løpet av neste halvtime. HS mener at vi bare skal la han ligge, men da får jo ingen av oss sove. Kan jo ikke ligge og høre på babling, sutring, grining i flere timer heller. Ikke noe trøst dette, men sympati i alle fall. Blir litt sliten av å høre alle som sover hele netter. Virker som det er mye mer vanlig. Heldigvis er vår gutt også stort sett blid og fornøyd på dagen. Og verdens herligste da ;-)

Skrevet

Samme her med bæsjingen. Han bæsjer alltid med en gang han våkner om morgenen og har en bæsjebleie til etter at han har spist frokost. Har 3-5 bæsjebleier i døgnet nå. Før var det kun 1 per dag.

Nei, kan heller ikke bare la han ligge. Han begynner å grine med en gang jeg går bort fra senga hans, men hvis jeg står ved siden av senga hans smiler han og ler og turner masse.

Verdens herligste her også : )

Skrevet

Huff, føler virkelig med deg! Er såå slitsomt å bli vekka med en gang man har sovna gang på gang. Sånn var jenta mi natt til søndag (da jeg trodde det kunne være middagsglasset, noe det ikke var). Da våknet hun faktsik flere ganger hver eneste time. Og ja- det blir du gæren av! Resten av denne uka har det holdt å dytte inn smokken, så har hun sovna igjen. Så det er deilig.

Tipper det er tenner på gang hos gutten din, jeg. Og det er sikkert ikke noe som er kommet for å bli- trøst deg med det! :)

Men har du han fortsatt på eget rom? For det må jo være ekstra slitsomt, når du må opp i ett sett... Vi hadde flyttet senga til lillemor helt i det andre hjørnet av soverommet, men jeg måtte etterhvert flytte henne halt inntil senga på min side. Og det hjalp veldig, for da slapp jeg å dtå helt opp, og dermed sov jeg osgå bedre.

Skjønner at det er kjipt å måtte ty til melk om natta igjen, men han har sikkert behov for den kosen nå :P

Håper det går seg til snart, da ;)

Skrevet

hehehe... Mente ikke at tenna ikke var kommet for å bli, men nattevåkingen :) Men det skjønte du vel? hihi...

Skrevet

hehehe.....jeg håper da tennene kommer for å bli : )

Ja, han ligger på eget rom så det er ganske så slitsomt.

Når jeg tror han har sovna og lister meg ut og inn i min egen seng, akkurat lagt meg og tatt over dyna så begynner han å gråte igjen.

Ja, det er nok bare en periode. Gleder meg til den perioden er over.

Jeg trodde jo også at det var pga. middagsglasset med løk i, men det var ikke det, for han holder på med prompinga enda.

Disse skjønne, små skapningene kan virkelig få oss til å tørne gæren av og til : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...