Gå til innhold

Jeg var på tidlig UL i går! Men et spørsmål til dere andre som har vært..


MathildeC

Anbefalte innlegg

Jeg tok med min kjære og fikk se vidunderet. Alt så bra ut, hjertet slo som bare det og det var masse bevegelse, jeg fikk se plommesekken, navlestrengen og slikt. Kjempefint å se at det stod bra til! MEN: Gynekologen sa at ut i fra fosterets lengde, var jeg litt kortere på vei enn jeg trodde, istedetfor 9+3 ble jeg plutselig 8+6. Det er jo ikke mange dagene om å gjøre, men jeg VET jo selv når jeg hadde mens, EL og sex, så det stemmer ikke helt i mitt hode dersom det ikke er det at embryoet svirrer litt rundt før det fester seg.. Gynekologen bekreftet at alt så kjempefint ut, så er ikke egentlig bekymret, men lurte på om noen andre har fått en liknende beskjed på UL?

 

Nå er terminen min plutselig 21 juli istedetfor 17 juli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt vanlig at terminen din og UL-terminen ikke helt stemmer over ens. Du får uansett den terminen du skal forholde deg til først ved ordinær UL. Husk at de små stortsett vokser i rykk og napp, og at det er mellom uke 16 og 20 at det er lettest å sette tilnærmet rett termin:) Og det er vel rundt 5% som blir født på termindagen, så du må nok forvente at babyen kommer pluss/minus 14 dager som det er sagt så mange ganger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 22 mm.

Jeg er jo ikke en stor jente selv, vet ikke om det vil påvirke fosteret.. Men når hun sa at alt så fint og helt normalt ut, så er det vel det....!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på tidlig ultralyd og fikk samme beskjed som deg! Jeg trodde jeg var 8+1, men i følge ultralydmål var jeg 7+5! Var altså ikke mange dagene det var snakk om! Dette er helt normalt da man ikke vet nøyaktig når selve befruktningen finner sted selv om man vet når man har hatt sex!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg, men jeg må nok smøre meg med tålmodighet tenker jeg, for i min familie har de stortsett gått over terminen med opp til en uke, og det gjorde jeg selv også sist (som vil bli ganske nøykatig 7 år siden når berta i mange bør komme ut). Ps har termin 31. mars, så jeg bare sniker meg inn her til dere litt:) Ser at det er en del spm her som vi som er godt stykke på vei kan hjelpe til med å berolige med svar her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med meg. Men da sa gynekologen at det var veldig vanskelig å måle noe nøyaktig så tidlig. Slik at ved en måling kunne det bli 8+0 og snudde hun litt på proben og tok en ny måling kunne det bli 8+2 f.eks. så ingen ting er særlig sikkert før i uke 18. Det viktigste er at den lever da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...