Gå til innhold

Blir fortvilet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 5 og en halv mnd. På kontrollen på tirsdag veide han 6270 g og var 65 cm lang. I følge helsesøster er dette for lite. Han får NAN 2, og skal visst ha over en liter pr døgn. Han vil som regel ikke ha mer enn fra 500- 700 ml.

Jeg prøver og prøver, men han drikker bare litt av gangen og vil absolutt ikke ha så mye som han skal.Har begynt med litt grøt om kvelden, men han er ikke begeistret for det heller, får bare i seg noen skjeer.

Er det noen som har liknende erfaringer? Folk har begynt å kommentere at han ser så liten ut.. det er ikke akkurat så festlig.

Jeg kan nevne at han er stort sett blid, har våte bleier og avføring en gang pr dag.

Jeg forsøker nå med såkalt" forsterkning", 4 ganger på døgn, det vil si at jeg tar en skje mer enn jeg egentlig skal i melka. Dette er anbefalt av helsesøster. Men har gjort dette en stund og det virker ikke som

det har særlig effekt..

Hva kan jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva sier hs om at det ikke fungerer? har du snakket med helsestasjonslegen?

Skrevet

Hun sier at det ikke er noe alarmerende, og han er jo ikke "utenfor sjemaet", men hun virker bekymret selv, og da klarer ikke jeg slappe av med det. Er jo litt rart da, at han drikker så lite i forhold til det som er normalt..

Jeg skal ha en ekstra kontroll første uka i januar, da er legen der.

Hun sa at var det noe i jula, måtte jeg kontakte fastlegen min.

Blir bekymret jeg da når hun sier sånt.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du blir bekymret når helsesøster synes din baby veier litt lite, men prøv å fokuser på at det er flott at hun følger opp litt ekstra når gutten din ikke legger like mye på seg som man skulle ønske. Nå har ikke jeg noen erfaring med ditt problem, så jeg kan ikke gi deg noen råd, men ettersom gutten din er blid og fornøyd, og har våte bleier hver dag, er det jo ikke noe som skulle tilsi at det er noe galt med han heller? Tenk heller på den ekstra timen som en ekstra forsikring om at alt er som det skal være:) Det er kanskje ikke noen trøst, men jeg tror det hadde vært verre om helsesøster ikke fulgte opp når ting ikke er helt som de skal være. Selv om man da blir bekymret, kanskje helt uten grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...