Gå til innhold

Twilightere en torsdagsmorgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alle bortevekk i dag? Finner ikke noen tråd i alle fall - hva driver dere med alle sammen?

I dag har LT og jeg hjemmekosedag, og så langt har den vært meget bra. Vi har lekt bondegård og med togbanen og lest fire bøker alt, så nå trengte mammaen en pause. Har ambisiøse planer om litt kles- og gulvvask, men vi får nå se hvor mye det blir av sånne "ordentlige" ting.

ka-ping: ang. 1-2-3-muffins - skjønner ikke helt vitsen for min del. Stort sett er jo en "ordentlig" muffinsoppskrift nøyaktig like enkel? Har fått så lyst på sjokolademuffins, så det er den store lunsjplanen, men som ansvarlig mamma bør jeg kanskje putte litt grovbrød og frukt i guttungen først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei, jeg er her i alle fall :-)

Var ikke innom i går - hadde egentlig litt av en dag. Var på sykehuset på kontroll pga det høye SF-målet mitt, og jada, han er visst stor, ja. De estimerte vekten til 44% over normalen!!! Så nå blir det keisersnitt... De synes ikke noe om at jeg skulle føde en så stor baby (ca 5 kg) på vanlig måte. Det var egentlig litt av et sjokk, hadde regnet med tilbakemelding ala "ja, babyen er stor, men det er ikke noe vi gjør noe med". På en måte er det greit med keisersnitt, men er egentlig litt skuffet - hadde på en måte gledet meg til en vanlig fødsel. Så litt blandete følelser, men nå blir det nå sånn... Så nå blir det baby før jul her i huset!

Ellers går alt bra, sjokolademuffins høres veldig godt ut! Tror jeg skal bake litt en dag jeg også. Ellers har jeg planer om å få gjort endel i huset i dag - ennå mye som skal gjøres før det er "babyklart" her!

Skrevet

Godformiddag :o) Jeg er også innom en kort tur, skal avgårde på julelunsj på jobben nå. Personalet fra tre avdelinger, pensjonister og de i permisjon o.l blir invitert, veldig hyggelig! I fjor var jeg med i serveringen, men i år blir det bare å kose seg med maten!

Føler meg litt dum nå som tyr til 1-2-3 muffinsene, dere er tydeligvis litt flinkere til å bake fra grunnen enn meg...men jeg liker bare ikke å bake, og er glimrende fornøyd med at det finnes løsninger for dårlige husmødre :o)

Bobby77: har du fått dato for KS? Det må jo bli ganske snart det, siden det ikke er så lenge til termin? Skjønner det er med blandede følelser, men det er jo veldig greit å få det avklart, nå vet du hva du har å forholde deg til. Det blir nok en fantastisk opplevelse uansett :o) Snart har du babyen din der!

I går kom det to haglskurer her, og i dag er det is på sølepyttene - nå øyner jeg håp om en hvit jul :o) Er jo lov å håpe ihvertfall!

Må komme meg avgårde, titter innom i ettermiddag for å se hva dere andre styrer med. Ha en riktig fin dag!

Skrevet

Måtte langt ned for å finne tråden i dag.... Jenter, nå begynner dere å bli slappe her.... Er vel ikke den riktige til å prate men....

Jada, her har vi allerede fått gjort litt i dag... Har besøkt bestemor, og det er alltid korslig. Vært og handlet mat og juletre.. Greit å ha ting i hus nå....Nå skal jeg snart ut på den daglige gåturen... Pleier å møte minste frøkna når hun går hjem fra skolen... Hun setter pris på det, og jeg trenger det... Blir en halvtimes tur hver dag, og det er akkurat passe... Så er det vel middag, kjøttkaker i dag... Godt det...

Og til dere kakebakere over..... Jeg er veldig glad i å bake det meste, og lage middager fra bunnen av, men jeg synes faktisk de muffinsene fra toro nesten er bedre enn de du lager selv.... Hender når jeg har dårlig tid at jeg rasker med meg en fra butikken.... Vi er da ikke dårlige husmødre for det..... Nope......

Skrevet

Hei hei...er innom en tur jeg også...når det gjelder 1-2-3 muffinsene syntes jeg da de er kjempegode og ikke minst veldig greit hvis du får uventet besøk..slenges sammen og rett i ovnen...poff så har du noe til kaffen...hihi..veldig greit...samboeren min er kokk så vi pleier ta tingene fra bunnen av..men har alltid en 1-2-3 kake liggendes i tørrvareskuffen just in case dårlig tid...hehe

Var på kontroll i dag da...alt står bare bra til med nurket vårt...legen ville ikke kjenne etter om hodet var bevegelig eller festet...pga at hun mente det var lite sansynlig iogmed at jeg er flergangsfødende nå..bla bla bla...jaja..

uansett så er hodet godt ned i bekkenet og magen sunket litt så jeg får puste igjen..

Skrevet

Så det _er_ noen her fremdeles? Godt, godt.

Bobby - spennende utviling hos deg gitt! 44% over normalen? Vel, slike vekstestimeringer er vel alltid litt omtrentlige, er de ikke? Lykke til i alle fall, det viktigste er jo at ungen kommer og at både mor og barn kommer vel fra det:)

Stinemor: mente på ingen måte å disse de som bruker 1-2-3-kaker, jeg bare kommenterte ka-pings avsluttende i går om at hun ikke tåler dem. Dessuten er jeg en lat kakebaker som velger oppskrifter med omhu - det finnes masse fra-bunnen-av oppskrifter på muffins og brownies som er minst like kjappe og enkle som posevariantene. Er blitt veldig vanskelig i sjokoladevalget denne graviditeten, så jeg har lite valg - får halsbrann av all sjokolade med lavt kakao-innhold.

Så på INGEN måte ment negativt mot folk som baker muffins, uansett hvordan! Jeg er sterk tilhenger av søtsaker uansett, jeg:)

Skrevet

Hei alle sammen :-)

Sov litt lenge idag jeg..ehe.. klokka var plutselig kvart på ett! Hehe.. sånn går det.Jeg skal rydde litt her idag, var og handlet morgenkåpe,slipperser og amme bh.så nå skal straks sykehusbagen pakkes :-)

Jeg liker muffinsene på 1-2-3 veldig godt,pleier lage de på jobb hehe..

Har ikke alt sånt av basis bakevarer i hus,er alltid noe som mangler når jeg skal bake selv.. så blir fort 1-2-3 her i huset :)

Skrevet

ja...det er spennende det bobby...skjønner at det er en omstilling å plutselig skulle ta keisersnitt da...men somsagt..da vet du iallefall når det skal skje da...spennende er det.....masse lykke til .......=0)

Ellers da?? noe nytt med Ka-ping ??har hun vært her idag forresten??

Når jeg var på kontroll idag var jeg dødsnervøs pga vekten..men det er ikke så gæli heldigvis...det viktigste nå er at han har det bra der inne..og det hadde han...

fin hjertelyd og masse action om dagen...

gleder meg til å bli ferdig nå kjenner jeg....

flere som begynner å bli relativt klare for fødsel eller??

Skrevet

Hei igjen, og takk for lykkeønskninger. Keisersnittet er om en uke, hvis ikke fødselen starter av seg selv før det. I så fall må jeg reise til sykehuset med en gang, og så blir den nok keisersnitt da. Regner uansett med å ha god tid, forventer ikke en styrtfødsel akkurat... Litt absurd å ha en dato for når fødselen skal finne sted!

I dag har jeg vært flink å laget ferdig alle smykkene jeg har tenkt å gi bort i julepresanger til alle damene i familien, og nå skal jeg strikke ferdig babyteppet samtidig som jeg skal se skiskyting. Deilig med permisjon!

Skrevet

En uke til vidunderet ditt kommer til verden..det er så koselig da...

Offameg så på operah nå...det er dokumentar om den babyen som ble født med havfrueføtter...begynte å grine jeg da..syntes det er såååå fælt...

jaja...spennende for deg å få nurket før jul da...blir vel på sykehuset på julaften du da??

Er såå forkjøla nå...klarer nesten ikke å puste faktisk...nesa er pottetett..tar saltvannspray..er det mulig å ta noe annet...??? syntes det ikke virker noe særlig liksom...

Skrevet

Så spennende med keisersnitt om en uke - det må være litt rart å ha en eksakt dato å forholde seg til - hadde vært litt godt å vite nøyaktig når det blir :o)

Husker ikke hvem det var som hadde tett nese...men tror en godt kan bruke litt vanlig nesespray når det er krisetett, hør på apoteket du! God bedring!

Godt flere liker 1-2-3 muffinsene, jeg har ihvertfall forsynt meg godt av de :o) Skulle ønske jeg likte å bake, strekker seg til en ostekake i ny og ne her. Har ellers stor glede av brødbakemaskinen min :o)

Skrevet

Blir nok julaften på sykehuset, ja. Men det er egentlig greit. Har all familie på vestlandet, og vi bor i Trondheim, så det ville blitt bare meg og samboer på julaften uansett. Så like greit å være på sykehuset - hadde nok blitt en litt stusselig julaften spesielt hvis babyen ikke var kommet og vi satt hjemme alene.

Angående nesespray, så skal man være litt forsikting med det i graviditen, men det er sikkert ikke så farlig nå på slutten. Uansett kan man bruke saltvannsløsning (selges på apoteket), det kan hjelpe det også.

Hm, kanskje jeg skal bake muffins i kveld - ble litt inspirert av dere andre :-)

Skrevet

Så en og annen twilighter dumper innom med jevne mellomrom? Her har vi akkurat hatt kjempemeltdown hos to-åringen, som nekter å sove lur når han er hjemme med meg. Gjett om han er sur og usammenhengende nå, da! Men nå har han visst fått litt energi tilbake og sitter og spiser brødskiver med leverpostei, får satse på at han holder helt til kvelden likevel... Ellers har vi brukt dagen til å lese alle bøkene om "jeg skal bli storebror" osv, men jeg tror ikke egentlig det synker inn her. Skal bli spennende å se hvordan han reagerer på en lillebror neste år!

Gulv- og klesvask har jeg forresten med lett hjerte utsatt, så hvis jeg kan påstå at jeg er en god husmor fordi jeg liker å bake blir jeg lykkelig! Bikkja har dratt tre tonn søle inn på gang og kjøkken, sto akkurat og så på det og bestemte meg for å bimme litt i stedet...

Og jeg har heller ikke sett ka-ping i dag - anyone?

Skrevet

Høres ut som en fin dag, gulv og klesvask forsvinner ikke - ingenting som haster :o)

Ka-ping skulle på UL i dag, og skulle kjøpe noen julegaver og sånt tror jeg, så hun dukker nok opp med oppdatering utpå ettermiddagen :o) Tror det var i dag ihvertfall...

Skrevet

Stille her i kveld damer??? Tenkte faktisk å legge meg tidlig i kveld. Er sliten i magen i dag, hatt så innmari med kynnere.. er jo ikke noe nytt da men....alltid spennende å legge seg vet du...kan jo skje noe når en våkner.....

Skrevet

Travle Twilightere i innspurten nå...

Her har dagen gått unna med litt soving etter barnehagelevering- som vanlig...

Besøkt kona til en kamerat av sambo som er hjemme med ei lita ei på 2 mnd- til å spise opp, selvfølgelig!;-) Gleder meg ikke mindre til å få ut jenta mi nå...

Rakk en julegave, samt å kjøpe nissedrakt til 3-åringen. Nissefest i barnehagen i morra.

I trøndelag blåser det "nordavind fra alle kanter" idag, og regnet pisker på vinduene mine- mye til julestemning, ja...NOT!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...