Gå til innhold

Ang. lengde på baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 5,5 mndr har nettopp blitt målt på lengden i dag og er 64,5 centimeter? Er ikke dette veldig lite?

Han er fornøyd ellers da, han ruller begge veier, forsøker å åle seg rundt, "skravler" masse, har veldig bra finmotorikk og er stort sett blid som dagen er lang, sånn sett er jeg ikke bekymret, men... Noen andre m babyer på samme alder som har formening om lengde, eller noen som husker hvor det nye percentilskjemaet fra who er?

Skrevet

Da min gutt var 5 mnd var han bare 59,5 cm og 65 da han var 7 mnd. Han er liten , var det v fødsel også. Nå er han ti mnd og 71 cm, så han ligger vel nederst på normalkurven i henhold til alder nå.

Skrevet

jenta mi var 64 cm når hun var 5mndr og 66cm når hun var 6mndr..

Skrevet

Tusen takk for svar honeypuff :-) Det er så mange kjempe-babyer på barselgruppen min, flere av de veier ca 10 kilo allerede nå ved 5,5 mndr - så da får man kanskje et litt feil inntrykk av hva som er normalt... :-)

Kan legge til at samboern min ikke akkurat er noen kjempe (men å, for en snill og god mann!), så det hadde jo vært merkelig om vi hadde fått et tårn av en sønn. Likevel ligger sambo godt innenfor normalen for gutter høydemessig altså, men da er vel høyden til lillegutt helt fin også :-)

Skrevet

Percenttilskjemaet finnes på www.ammetaka.no!

Skrevet

Tusen takk :-) Ser ut fra skjemaet at han ER liten, men innenfor normalen.

Skrevet

Det kan jo endre seg fort. Snuppa vår var veldig kort fram til 4 mnd, nå er hun "helt på normalen", så hun har skutt i været. Mamman og pappan hennes er ikke akkurat noen høye tårn heller, så hun blir nok ikke så lang.

Skrevet

Jenta mi var bare 61 cm på 5 mnd og gutten var 66 cm. Så det er store forskjeller på disse små :-)

Skrevet

Jenten min var 64,5 i dag, snart 5 mnd...Hun ligger litt under gjennomsnittet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...