Gå til innhold

trenger dere jenter.. Odin er 10 uker og.. ,,

Anbefalte innlegg

Skrevet

NYTT 08:14 14.12.2006

Han har sovet med ett toppen 2 måltider pr natt fram til nå..og IKKE våken utenom det.. som regel kun en foring,,, men plutselig nå kan han våkne og gråte ,, jeg må virkelig roe han.. i natt ble det bleieskift og en liten på tår bare for å roe han ned.. natta før var han våken hver time fram til 3.. hm.. hva skjer? natt til i går var han tydelig sulten så det var sikkert øke natt.. men natt til i dag var han ikke det.. det har vært sånn hele uka.. blir sliten jeg :/ på dagen går det 3 timer mellom måltidene..og jeg kan ikke begynne å ha han fast i vår seng heller... da må jo det avvennes etterhvert.. men på morran (nå) får han ligge i vår seng.. og kose og småspise...;)

han gulpa da jeg tok han opp.. kan det hende han rett og slett spiser for fort og for mye på kvelden? sure oppstøt ? han drikker med veldig mye lyd og MÅ rapes eller sover han ikke...

noen somn har tips eller opplevd det samme? '

kan det være vokse smerter?

Sambo og jeg blir jo helt gale av det.. men så er ungen så blid og smiler bare vi får roa han,,, vi begynner nesten å krangle på natta fordi vi ikke vet hva vi skal gjøre....han skal på jobb men har også et skole prosjekt han må bli ferdig med..

og på dagn i går var det småkrangling hele tiden.. vi blir jo slitne:.

håper noen har opplevd det samme og vil dele det.. trenger å høre andres erfaringer på området:)

tusen takk for svar.. nå skal jeg prøve å sove litt igjen..30 min eller noe i hvertfall:=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er også 10 uker og vi sliter med det samme. Han sover stort sett greit nok frem til ca. tre, men etter det er det bare tull. Har vært sånn en uke nå. Tror heller ikke det er økedøgn og føler ikke det er luft eller vondt imagen, han er rett og slett bare urolig. Smågråter, men er blid igjen når vi får roet han. Begynner å sutre/grine og kave igjen med en gang han blir lagt ned... Noen som har tips til hva det kan være? Vi begynner også å bli utslitte! Gruer meg til jul med selskaper og masse som skjer hvis det fortsetter som dette.

Eneste trøsten er at før eller siden snur det, forhåpentligvis til det bedre:)

Skrevet

Lillegutt hadde rett og slett økeUKER av og til han, kan visst være normalt det og. Ellers blir de gjerne veldig utilpass når de går gjennom et utviklingstrinn. Min erfaring er at man tror man har skjønt hvordan spebarnet sitt er, og *knips* dukker det opp noe nytt i oppførselen, hihi... De er jo så gode da, så det er bare å holde ut. De er helt nye i verden og kanskje ikke så rart de har litt å stri med av og til? :-)

Skrevet

Hs sa at selv så små barn kan ha separasjonsangst.

Snuppa vår har hatt et par-tre netter da hun var rundt den alderen også. I etterkant har jeg følt det som at hun skulle teste grenser, for hun ble plutselig innmari kranglete når hun skulle legge seg og på natta. Tok henne bare opp et par ganger fordi hun illskreik som om hun hadde vondt, holdt henne konsekvent i vogga si ellers. Og etter et par sånne netter ble alt plutselig bra, nå vet hun at hun ikke blir tatt opp etter legging(spiser fortsatt en gang om natta da, ellers dekker smokken stort sett behovene hennes). De to siste nettene har hun ikke vært så trøtt akkurat ved legging, men da har jeg heller sittet og snakket med henne ved senga, og hun kan ligge og pludre i en halvtime for seg selv for så å sovne. Det skal nevnes at hun er et MARERITT å få til å sove om dagen, skal alltid skrike seg i søvn, lakenskrekk, kalte hs det.

Dette var vel kanskje mest personlig erfaring, vet ikke om det hjelper for dere.

Skrevet

alt hjelper;)

Ja jeg legger han jo ned i vogga igjen.. men som sagt måtte han få en liten påtår for å roe seg i natt,selv om det bare var en time siden sist.. men han får ikke komme i senga vår før etter morgen stellet..

jeg frå bare legge gubben på eget room da og holde ut og være konsekvent;)

Tusen takk for svar;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...