Gå til innhold

Når terminen blir flyttet på UL. Hva da med mammapermisjonen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Mange får ny termin på UL. Jeg vet nøyaktig hvilken dag jeg hadde eggløsning og dermed akkurat hvilken dag unnfangelsen skjedde. Hvis jeg får flyttet terminen en uke frem eller tilbake mot min vilje, hva vil det evnt, bety for mammapermisjonen. Må jeg ta mammapermisjon 3 uker før min termin eller 3 uker før JM`s termin.

 

Dette kan jo bli helt feil det.

Ser jo at veldig mange er sikre på unnfangelsestidspunktet, men at JM på UL ikke vil høre på den vordende mamman og pappan.

 

Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja jeg hadde jo 3-4forskjellige terminer i beg...men den endelige termindatoen, som du folger er den du faar paa UL!!

du gaar ut i permisjon 3 uker foer den datoen du fikk der...uansett om du vet at det skulle vaert en annen dato.

Men ...det er jo bare en pekepinn uanset....det er jo faa barn som kommer akkurat paa termin dato.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt at JM på UL kan si at fosteret er så så gammelt, når jeg selv vet når det ble unnfanget? Hmm blir nok litt krangling da tenker jeg.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Selv om man vet akkurat når man hadde sex eller el, er det ikke nødvendigvis den dagen egget ble befruktet.

Noen befruktede egg bruker også lenger tid opp i livmoren og ligger litt i "dvale" før de fester seg og utvikler seg videre.

Man kan mao. ikke være 100% sikker på noe. Ultralydtermin er derfor den mest riktige. Det er klart man begynner å lure hvis det er veldig stort avvik, men som oftest er det jo bare snakk om noen få dager, og den lille kommer jo når h*n selv vil allikevel, så. ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...