Lillegull og spiren Skrevet 14. desember 2006 #1 Del Skrevet 14. desember 2006 HVORFOR ER ALT "NORMALT"HOS LEGER...DET SA DE OGSÅ OM DENNE LILLE BABYEN,HELT TIL VI TOK SAKEN I EGENE HENDER...OG I MORGEN SKAL HAN OPPERERES...HEIA NORGE!!! Hei alle sammen.. jeg sitter her å er sån sint at jeg snart eksploderer..her er saken... Jeg har ei venninde på 22.år som fødte en frisk sønn for 3.mnd siden. jeg er fadder og står henne veldig nær,så jeg har blitt veldig engasjert i denne gutten. Når han var ca en mnd gammel begynte han å kaste opp,først begynte det med ekstrem gulping et par dager også gikk det over til å kaste opp. de har tatt han med til fastlegen og legevakten flere ganeger,men de sier bare at alt er normalt og at han ikke har feber... Dette har pågått i 2.mnd og han kaster opp 3-4 ganger om dagen. det er ikke litt gulp,men masse spy og det kommer ut av munn og nese. i går var jeg og venninda mi på et kjøpesenter,og jeg ga han flaske..etter 2-3 min bagynte han å gjøre rare grimaser og vi skjønte at nå kommer det spy..og riktig nok kom det masse spy.. jeg måtte dra ut masse slim av munnen og nesen,så han ikke skulle bli kvalt,,og han var helt utslitt etter på.. jeg ringte med en gang til A-hus og fortalte hvordan dette var og at ingen tok dem på alvor...det gjorde heller ikke de,men da klikka det for meg og jeg sa at de det var best vi kom inn på jessheim legekontor,siden vi var i nærheten. etter mye om og men fikk vi komme inn der,og der var det en lege som tok oss på alvor. så han ringte A-hus og de skulle få time i dag... dette ble vi kjempe glade for,og glad for at han skulle bli undersøkt. men i går kveld kastet han på nytt opp 3-4 ganger på kveldem og da ringte venninda mi han legen og han sa reis til a-hus. de tok blodprøver av han og sendte han hjem,men skulle komme tilbake i dag,.. i dag har han hatt sonde og blitt tømt mange ganger og det viser seg at det er noe feil med tolvtykkertarmen eller noe,så han må oppereres i morgen tidlig..tenk dere det da...alle de gangene legene har sett på han og alt er "normalt" vi som har vært hysteriske...og nå skal han oppereres.. og ikke nok med det...de skulle ta en urin prøve av han,så de limte på en pose for å samle inn urin..dette ble gjort i går kveld,,og på ettermiddagen i dag kom det litt urin...da kan dere tenke selv hvor lite næring han har hatt.. hun skal gå til avisen med dette,for sånn behandling går ikke an... de sier at det er normalt,,men å spy så mange ganger i løpe av en dag,er faen ikke normalt.. rart at vi må være leger for våre egne barn og at ikke legene kan ta en tlf,for å sende han på flere undersøkeler. så i morgen tidlig skal lille gullet oppereres,,,ikke bare bare å legge sånne små i narkose...jeg er så glad for at de tilslutt hørt e på oss og at han ble undersøkt.. SÅ STÅ PÅ OM DERE MENER DER ER NOE GALT MED UNGENE DERES...IKKE ALLTIS MAN KAN STOLE PÅ LEGENE,, be i alle fall om en undersøkele på et sykehus der de undersøker alt. dette hadde ikke så mye på denen siden å gjøre,men jeg måtte bare få det ut. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7457108-hvorfor-er-alt-normalthos-legerdet-sa-de-ogs%C3%A5-om-denne-lille-babyenhelt-til-vi-tok-saken-i-egene-henderog-i-morgen-skal-han-oppereresheia-norge/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst19PP Skrevet 14. desember 2006 #2 Del Skrevet 14. desember 2006 Uff. for en historie... men den fikk ikke akkurat eggstokkene til å skjelve da... Men men... er det ikke slik med mye? Noen ringer jo til legen for det minste nys, mens andre venter til det er mer alvorlig... - og sjelden fikses ting for sent! Det viktigste midt oppi dette her er vel at nå er barnet i trygge hender? Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7457108-hvorfor-er-alt-normalthos-legerdet-sa-de-ogs%C3%A5-om-denne-lille-babyenhelt-til-vi-tok-saken-i-egene-henderog-i-morgen-skal-han-oppereresheia-norge/#findComment-7459005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest reserve mamma Skrevet 14. desember 2006 #3 Del Skrevet 14. desember 2006 Har et vennepar som opplevde akkurat det samme.. det ente tilslutt med en vellykket operasjon, gutten er i dag en sprellemann på 10 måneder.. ønsker dere lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7457108-hvorfor-er-alt-normalthos-legerdet-sa-de-ogs%C3%A5-om-denne-lille-babyenhelt-til-vi-tok-saken-i-egene-henderog-i-morgen-skal-han-oppereresheia-norge/#findComment-7459090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dotten Skrevet 14. desember 2006 #4 Del Skrevet 14. desember 2006 Huff. Skjønner godt din frustrasjon. Det er viktig at man står på selv innimellom ja. Det er helt tydelig. Man må kunne klare å skille mellom "hysteriske" foreldre, som løper ned dørstokken hos legen, så fort den lille nyser eller snufser, i forhold til foreldre som ikke "maser" sånn, men er sikker i sin sak om at det faktisk feiler den lille noe. Nei, huff. Håper jeg slipper å oppleve noe tilsvarende. Masse lykke til til den lille gutten til din venninne Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7457108-hvorfor-er-alt-normalthos-legerdet-sa-de-ogs%C3%A5-om-denne-lille-babyenhelt-til-vi-tok-saken-i-egene-henderog-i-morgen-skal-han-oppereresheia-norge/#findComment-7459122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst19PP Skrevet 14. desember 2006 #5 Del Skrevet 14. desember 2006 Dotten: Det er jo den brutale virkelighet - slik det blir beskrevet her - og det vil neppe forandre seg med tiden. Vi er alle bare en av mange - og vet såpass at vi MÅ stå på selv for OSS selv. Ikke regn med at legene vet alt-og gjør alt for oss. Tragisk - men sant. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7457108-hvorfor-er-alt-normalthos-legerdet-sa-de-ogs%C3%A5-om-denne-lille-babyenhelt-til-vi-tok-saken-i-egene-henderog-i-morgen-skal-han-oppereresheia-norge/#findComment-7459579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå