Gå til innhold

Jeg liker IKKE at alle tar på magen MIN!!

Anbefalte innlegg

det er min mage, bare min. Ble helt frustrert av alle som skullle kjenne på magen min i kveld. Kjempe koselig på julebordet, men hva er det med folk som ser store mager?? Og ikke kan de forstå at jeg ikke liker det heller.. Sier ifra jeg da... på en hyggelig måte..

Er det jeg som er sær? Synest dere det er kjekt når kollegaer etc tar på magen? Det var en som spurte om jeg ikke likte at de "tok" på babyen... men er jo ikke babyen de kjenner på, det er MAGEn min... Hmrf.....

Fortsetter under...

Nei, du er ikke sær. Rart det der at en gravid mage plutselig blir en offentlig mage. Synes det er kos når samboer tar på magen min, men rart og litt ekkelt når det er andre som skal kjenne. Litt sånn forsiktig utenpå ytterklærne er greit, men de har spurt først.

Hvis du tar en skritt tilbake idet de skal fram med hånden sin, så tar de kanskje hintet? Eller kremt, legg hånda di over magen eller gi dem "blikket"?

Jeg sier ifra om at jeg ikke liker at folk tar på magen min, men da har de jo stort sett allerede tatt på den... Og folk med alkohol innabords tar ikke hint spesielt godt. Synest det er vanskeligere å si ifra til dem jeg ikke kjenner så godt, en til dem som er "nærmere". Jaja, snart er magen min borte og da slutter de nok å klå :-)

Nei du er absolutt ikke sær. En gravid mege er et veldig intimt område synes nå jeg, og det værste jeg vet er folk som bare kommer og tar på magen min uten å spørre først. Det er skikkelig ekkelt. Men hvis de spør først om de får lov å kjenne, så er det greit. Da har jeg liksom kontrollen og hvet at nå kommer det en hånd. Tror det er det at du føler deg sårbar og ønsker å beskytte den lille mest mulig...

Jeg synes det bare er hyggelig når de jeg kjenner tar på magen min, men jeg setter pris på at de spør først.

Det er mindre hyggelig med de jeg ikke kjenner så godt men som plutselig klasker en neve på magen.

Det er ubehagelig når fremmede berører magen min! Var og kjøpte meg kjole i går og da jeg sto i køen for å betale bemerket en dame at hun syntes jeg hadde så flott mage. Jeg svarte jo takk, synes det er fint å høre. Så tok hun plutselig på den, men ikke nok med det hun begynte å kjenne på siden av magen (ja, der midjen er/sideflesket)!! Så sier hun: "Ja, selvom du er veldig slank så kjenner jeg jo at du har lagt på deg her, så jeg tror nok det er en jente der inne." Jeg ble helt satt ut jeg, hva er det for noe å gjøre egentlig. Ikke tvil om at det er mange rare folk!

Hæ, var det en vilt fremmed dame som gjorde det, Tonje*rød koffert? Hva vet hun om hvorvidt du har lagt på deg eller ikke? Det var da rimelig frekt av henne, synes jeg, selv om hun sikkert bare mente å være hyggelig. At folk sier at magen er fin, er hyggelig, men hvorfor må de absolutt kommentere vekt????? Skjønner at du ble litt satt ut, ja. Hva sier man til sånne folk, egentlig?

Annonse

Ja, hun var frekk kan du si. Hun trampet godt over min grense hvetfall!

En annen ting er alle som er så vannvittig nysgjerrige på hvor mange kilo jeg har lagt på meg. Jeg bryr meg ikke så mye om å fortelle det, men det er litt rart at plutselig er vekt helt naturlig å spørre om siden man er gravid. En ting er når andre gravide snakker om det eller de nærmeste som omgås meg, men ikke når andre nysgjerrige som jeg ikke kjenner så godt gjør det. Den typiske "du har vel ikke gått opp så mange kilo du? ja, du ser jo så fin ut, hvor mange kilo har du lagt på deg? Har du lagt på deg så mye ekstra egentlig?" damen er i 40 årene, er selv veldig slank og litt fjong. Det er helt utrolig, hvis jeg ikke svarer så spør de gjerne tre ganger bare med ulik formulering. Nå har jeg sluttet å oppgi x-antall kilo til de 40 år gamle tynne skrømtene, står heller og koser meg når jeg hører de flere ganger.

Andre som opplever at folk er opptatt av disse kiloene?

Jeg gav litt opp etter forrige svangerskap da alle skulle ta på magen min hele tiden. Svigermor begynte t.o.m. å dytte litt hardt på magen for å få babyen til å bevege seg, men da måtte jeg si ganske bestemt "h*n beveger seg ikke på kommando". Denne gangen kommer jeg jo til å være høygravid gjennom hele julen, og siden mannen min har en stoooor slekt antar jeg at det blir en del hender på magen denne gangen også - selv om det er slitsomt...

Angående vektøkning - Det er veldig få som spør meg om dette denne gangen, faktisk. Får mest lyst til å svare med et spørsmål: "hvor mye har du lagt på deg på det siste da?" Etter julen har i hvert fall vi en god grunn til å ha lagt på oss litt hehe... I forrige svangerskap var jeg fristet til å få laget en t-skjorte med "det er en gutt, han er forventet den 25. juli og nei, vi har ikke bestemt navn ennå" på... Dette var spørsmålene vi fikk av ALLE på to stooore fester vi var på rett før førstemann ble født.

Vi får altså mer spørsmål om vi har bestemt navn ennå, og folk blir skikkelig sure og irriterte når vi sier at vi ikke har bestemt oss, for vi vil se jenta først... Dvs, at ingen får vite hverken navn eller alternativer før vi har bestemt oss. Vi gjorde det slik med førstemann og synes det var veldig greit, for da slapp vi unna dumme kommentarer ang. de ulike navne-alternativene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...