Gjest Skrevet 13. desember 2006 #26 Skrevet 13. desember 2006 Jeg syns også selv at et nick er mer enn anonymt nok...og hvis noen skulle gidde å bruke tid og krefter på å finne ut hvem jeg er, så får det være...selv om jeg er en smule hormonell for tiden tror jeg ikke jeg skriver så mye her som jeg ikke ville kunne si rett ut til folk Men, folk er forskjellige og noen er vel litt mer tilbaketrukne enn andre...noen syns kanskje det er skummelt om naboen finner ut at h*n måtte be om pepperkakeoppskrift på nett
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #27 Skrevet 14. desember 2006 Beklager å måtte si at jeg bruker anonymknappen veldig ofte. Nicket mitt er veldig avslørende. Og det jeg tenker er at folk faktisk kan bruke info her inne til å kartlegge en brukers vaner, sånn for eksempel i forhold til salg osv. Men det hjelper vel neppe å skrive anonym for de vet sikkert uansett hvem du er siden man er registrert her inne. Men man kan for eksempel finne ut hvilke sider man har vært inne på osv. Dette er jo mer og mer vanlig at selgere gjør. Etter at jeg ble medlem her og av Libero og lignende har jeg fått mange flere tlf.fra uregistrerte nummer som helt sikkert skal selge meg noe, men jeg tar ikke slike tlf. Jeg studerer selv markedsføring nå, og vet at de prøver å kartlegge om du er interessant som kunde, og hvordan de kan få deg som kunde. Og ja, hva som oppfattes som intime opplysninger er veldig individuelt. jeg vil ikke at hele verden skal vite at jeg har bekkenplager, kløe, vondt i magen osv for å ta et eksempel. Slike opplysninger vil være intime for meg. Men apropos: Hvordan endrer man nick? Har lyst på et nick som er mer diskret. Men en gang til, jeg skjønner egentlig ikke hva som er så galt med å være anonym, er man ikke her inne for å dele erfaringer, om jeg heter det ene eller andre, eller er anonym spiller vel ingen rolle?Og ved å være anonym slipper man å føle at man driter seg ut med temaene man tar opp. Dette var kanskje litt rotete skrevet, men var iallefall et forsøk på å forklare hvordan jeg ser det.
Vintersol Skrevet 14. desember 2006 #28 Skrevet 14. desember 2006 Jeg har ikke vært så veldig aktiv med innlegg her, men det har da blitt noen. Som oftest med nick - noen ganger uten. Det er mulig det er litt paranoid, men jeg synes det er ubehagelig om noen skulle gjenkjenne meg, selv om innleggene er helt uskyldige og jeg ikke har noe problem med å stå for det jeg mener. Det skal ikke så mange opplysninger til før man er "avslørt". Og man har jo ingen kontroll over hvem som er inne og leser. Syns det er en vesensforskjell mellom å kommunisere på nettet og ute i den virkelige verden. I "real life" har man vanligvis litt mer oversikt over hvem man forholder seg til. Dessuten bør man vel generelt være litt forsiktig når man beveger seg i den "virtuelle verden". Er forsåvidt enig i at det føles litt mer personlig når noen signerer med nick, selv om jeg ikke aner hvem de er. Men de som ønsker å være anonyme, syns jeg må få lov til det - enten det er spørsmål om pepperkakedeig eller soppinfeksjon. Det dummeste er iallefall når et innlegg og svarrekke ender opp i en endeløs debatt om anonym vs ikke-anonym. Det har jeg sett har skjedd ganske mange ganger. Det blir jo litt dumt for den som hadde et reelt spørsmål/kommentar.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #29 Skrevet 14. desember 2006 Skjønner ikke helt problemet her jeg da.... Hvorfor er det så viktig med nicket? Hvorfor blir du sint når du ikke vet nicket? Hva er problemet? Hva skal du/dere med nicket? Skal du/dere bruke det til noe? Hvis nicket ikke betyr så mye for deg/dere...hvorfor er det så nøye da? HVA SÅ?
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #30 Skrevet 14. desember 2006 Anonym: Les innleggene over,tror det er besvart der.....Et nick bruker man for å forholde seg til en person. På samme måte som det er normalt å presentere seg før man snakker i vei med en ukjent person. Du vet.... Normal folkeskikk.... Og til dere andre som sier at dere er redde for å bli gjenkjent;Om det er så fryktelig få opplysninger som skal til så hjelper det ikke om man signerer med anonym eller med nick... Da blir man jo gjenkjent uansett. Og om man undertegner alle innleggene med anonym så kan det jo hende folk sitter å TROR at det er den og den personen, fordi det høres så likt ut. Og så er det plutselig 3 forskjellige anonyme,og ikke den personen allikevel,og da har alt 1 fjær blitt til 5 høns. Om man skal tenke på hva som KANSKJE kan være utfallet av å ikke bruke nick på samme måte som å bruke nick. Og du som vil bytte nick: Det gjør du på din side og personopplysninger,eller informasjon eller hva det står på den knappen der.
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #31 Skrevet 14. desember 2006 Brukerinfo var det
morra di Skrevet 14. desember 2006 #32 Skrevet 14. desember 2006 Det var da voldsomt da! Men selvfølgelig; orker man å bruke krefter på å "irritere seg grenseløst" over anonyme så vær så god. Jeg for min del synes ikke det spiller noen rolle hva folk signerer med. Vet ikke hvem noen av dere er likevel. Nå skal jeg sitte her og irritere meg grenseløst over det dårlige været + hate det litt. Det har ca like mye for seg...hehe :-)
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #33 Skrevet 14. desember 2006 Neida,været får man ikke gjort noe med,men det kan hende det er nye brukere her som bruker anonymknappen uten hensikt,og om de leser dette innlegget så kanskje de ikke gjør det mer etterpå Og det er akkurat det som er poenget,de fleste vet ikke hvem man er om man bruker nick eller anonymknappen,og da kan man like gjerne bruke nick. Det er ikke sånn at du ville begynt en samtale med en person uten å presentere deg først,det er dårlig folkeskikk,men når man er online er det plutselig greit? Jeg liker forresten at det regner,da blir det ikke snø
morra di Skrevet 14. desember 2006 #34 Skrevet 14. desember 2006 Joda, sant nok. Måking er noe dritt :-)
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #35 Skrevet 14. desember 2006 Og skrape is av ruta Helt forferdelig. Alle klager på at det ikke blir hvit jul,men man sitter da inne på julekvelden uansett
6Ymamma Skrevet 14. desember 2006 #36 Skrevet 14. desember 2006 Jeg irriterer meg over at det er stygt vær ute med bare regn og kraftig vind! Jeg ønsker at det hadde vært sne sånn at ungene kunne ha kost seg med ski, akebrett og annet div. vinteraktiviteter. Men når bilen står der og er nedsnødd er det ikke alltid like gøy, da blir jeg irritert! Jeg ble irritert da teaterforestillingen med mummi ble avlyst uten varsel, sånn at folk som kjørte langveisfra måtte snu å kjøre den lange veien hjem igjenn med triste barn i bilen. Jeg blir irritert over alle skatter og avgifter her i Norge! Jeg blir irritert over at folk baksnakker hverandre! Jeg blir irritert over mange ting faktisk! Men å gå å irritere seg over at folk velger å være anonym her inne på forumet eller andre plasser for den saks skyld, det gjør meg ingenting! Har faktisk ikke tenkt over det før nå faktisk! Om de velger å være anonyme hvis de lurer på peppekakeoppskrift eller at underlivet lukter vondt og det svir når man tar på, eller om man har problemer fysisk eller psykisk...nei det gjør meg ingenting om de velger nicket sitt eller å være anonym.... Jeg samler ikke på nick, jeg har ikke bruk for nick, men det kan jo hende at det er noen der ute da som får bruk for nicket til folk. "Så kjære anonyme der ute, kan dere prøve å la være å skrive "anonym" noen ganger iallefall? Sånn at folk får lese/bruket nicket deres til noe fornuftig? Dere må tenke litt på dem stakkar. Tenk da "anonyme" hvor jævlig dere gjør hverdagen til folk! Folk irriterer seg jo grenseløse her!" Dere må hjelpe dem, tenk om de får et lettere svangerskap? Tenk å gi såååå lite å at det skal bety såååå mye! Nei, det finnes ikke tvil i min sjel, jeg er med i støtteaksjonen for " UT MED ANONYME, INN MED NICKET" =) hehehehehahaha' *LER* =)
Silje's mamma Skrevet 14. desember 2006 #37 Skrevet 14. desember 2006 Har lest denne linken nå, og må si at mere lavmålt kan man ikke komme.. Jenter!!!! Er det rart at folk syns hele BIM er et hysterisk forum for oss gravide.. For jeg fikk faktisk høre dette av en person, spurte om jeg også likte å diskutere all verdens syke ting.. Syns dette var litt trist å høre, fordi jeg bruker bim så og si hver dag, får masse utbytte av det som førstegangs. Men når slike diskusjoner som dette kommer tenker jeg: Ok, vi er kanksje litt hormonelle til tider og man har lov til å ha noen utblåsninger, men å la det bli en så patetisk sak ut av det??! Nei, an vi ikke legge denne ballen DØD nå, og heller glede oss over jul og snart små nurk=)
6Ymamma Skrevet 14. desember 2006 #38 Skrevet 14. desember 2006 hehehe HELT enig!!! Jeg var litt ironisk da jeg skrev her..... hehehehe Håper noen har litt humor bak alle hormonene!
Silje's mamma Skrevet 14. desember 2006 #39 Skrevet 14. desember 2006 hehe.. Ella81:) jeg lo da jeg leste innlegget ditt, var veeeldig ironisk.. ble bare så oppgitt over den saklige diskusjonen over her.. er det mulig liksom.. er det rart det blir krig her i verden.. klemz=)
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #40 Skrevet 14. desember 2006 Herregud - det er da ett fett om man signerer med anonym eller "baby i magen" . Jeg skjønner ikke at det er noe å irritere seg over i det hele tatt.. Og ofre en tanke på det ... skulle tro noen ikke har et liv og venner utenom denne siden... Nei utrolig.
6Ymamma Skrevet 14. desember 2006 #41 Skrevet 14. desember 2006 hehehe...Lene m/nyttårsprinsesse=) Ja jeg er meget oppgitt jeg også, skjønner ikke helt hvorfor jeg gidder å bry meg om det en gang! Hehehehe Men nei det er ikke rart det blir krig her i verden!
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #42 Skrevet 14. desember 2006 Hehe,men å bruke tid og energi på å irritere seg over at andre folk irriterer seg over noe,DET er konstruktivt? Jeg skrev klart og tydelig hva innlegget gjaldt i overskriften,og da trenger man ikke akkurat å klikke seg inn på linken for å finne ut hva det gjaldt,for så å irritere seg over det igjen Dessuten så bruker jeg også forumet ganske mye,og det hadde vært et veldig mye mer seriøst forum om man ikke hadde vært anonym på usakelige ting. Knappen er der for å verne om veldig private ting,og da bør man ikke missbruke den... ¨ Dessuten så syntes jeg at det var bedre å bruke en hel tråd på å diskutere anonyme,istedenfor å diskutere anonyme på innlegg som ikke har noe med saken å gjøre. For det blir også gjort.
6Ymamma Skrevet 15. desember 2006 #43 Skrevet 15. desember 2006 Så hvorfor gidder du å klikke deg inn på innlegg som er merket med anonyme? Kan du ikke la være? Så sparer du deg selv for å bruke krefter på å irritere deg.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå