Gå til innhold

Må ha nytt bilsete - hva bør man velge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilsetet vårt forsvant på vei fra Spania til Norge nå i helgen, så nå trenger vi et nytt sete. Jeg har lest endel om forskjellige seter, og tester viser at seter med relativt snevert vekt-/aldersintervall som regel er sikrere enn seter som dekker større vekt-/aldersintervaller.

Setet vi hadde var et Maxi Cosi Cabrio, til ei tulle på 5 mnd og ca. 7,5 kg. Nå når vi må kikke etter et nytt sete så har jeg (dessverre) begynt å tenke økonomi, og det har slått meg at det hadde vært deilig å slippe å kjøpe et nytt sete for 0-9 (eller 0-13) kg og heller gått rett på et 9-18 kg sete. Et sete for 0-9(13) kg blir relativt kjapt for lite, mens et 9-18 kg sete kan brukes i en lenger periode.

Hvordan er det å plassere et barn på rett over 5 mnd og 7,5 kg i et sete beregnet på barn mellom 9-18 kg? Det jeg er mest skeptisk til er støtten for hode og overkropp for et barn som ikke helt klarer å sitte skikkelig.

Hva tycks? Hva bør man gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du kjøper Akta Graco Duologic har du både babysete og barnesete i ett..! :-) Genialt sete som er utrolig flott og som du får på tilbud de fleste steder nå..! Tre ulike sitteposisjoner ettersom vekta til barnet øker, nyfødtinnlegget kan tas ut når det trengs og babysetet kan tas ut og bæres med seg eller settes på et understell med hjul :-) Absolutt å anbefale!

Evt ville jeg sett på Akta Graco Cosmic, Britax Secura, Brio Zento eller HTS-setene..! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...