Gå til innhold

Når begynte du å trene som før igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trente masse før, og var(er fortsatt egentlig)veldig opptatt av kroppen min, men nå etter at jeg har født er det så stress å begynne å trene!!!Har ikke gått opp særlig mye i vekt, men magen er ikke akkurat som den var kan du si:)

Er nå 10 uker siden fødselen, og jeg har bare gått fort i treningsklær noen få ganger,har også bare trent litt bekkenbunn.Og det er det..får liksom ikke tid.

Når begynte du å løpe/jogge igjen?Har tenkt å løpe birkebeineren neste år så jeg burde begynne å trene igjen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj... ekkelt spørsmål!

Jeg begynte... eh...etter jul! Jeg skal begynne etter jul!

Skrevet

Jeg begynte etter 6 uker. Ventet med sit-ups noen uker til. Men å løpe Birkebeineren hadde ingen fått meg til å gjøre!!!

Skrevet

Begynte 5 uker etter fødsel,men holdt igjen litt med mageøvelser:)

Skrevet

Begynte å trene bekkenbunn med en gang på sykehuset. Og selv om jeg ikke er ferdig med stell og frokost en eneste dag før kl 11.00, så har jeg prioritert å komme meg ut og gå en times tur fra første uka. Nå er jenta snart 7 uker og jeg trener Pilates hjemme på stuegulvet fra en DVD jeg har kjøpt - kjempebra trening etter fødsel!!! Anbefales sterkt!

Skrevet

Glemte å si at dette er 3. barnet og at jeg også alltid har vært opptatt av trening og kropp. Med en på 10 år, en på 8 og en liten en, så må man bare være superstrukturert med hva man vil prioritere tiden sin til. Er nå 37 år, men har alltid hatt en veltrent kropp og det vil jeg fortsette med! De tre jentene mine blir også med på turer og lærer seg å nyte natur og det å bruke kroppen på en positiv måte.

Du kan også ligge på gulvet og gjøre enkle øvelser sammen med babyen - det er stimuli for dere begge :)

Huden går også noenlunde tilbake etter hvert, men det tar nok noen mnd før du er som før. Alder og hvor mange barn du har spiller nok litt inn her. Jeg må nok akseptere at stram hud på magen som en 20-åring får jeg nok aldri igjen, men den kan være fast og fin under, syns jeg..hehe

Lykke til!

Skrevet

Ikke begynt nei :-/ Tar det etter jul :-) Men så har jeg aldri trent! Men er jo da på tide :-)

Skrevet

Begynte litt rolig et par ganger i uka da humlegutt var 3 mnd. Økte intensiteten ganske raskt og har nå trent relativt hardt i noen mnd.

Skal være litt ekkel jenter, he he, "vaskebrettet" er faktisk på plass igjen :o))

Skrevet

Heisann!

Jeg begynte på helsestudio igjen etter 8 uker (etter keisersnitt). Har vært en del på spinning og synes det er bra trening (for meg da). Har ikke lyst til å begynne på aerobic enda da jeg merker såret godt når jeg hopper. En annen treningsform som jeg aldri har prøvd før nå men som jeg følte var veldig effektiv på overkropp er boxing på Elexia. Fikk kontakt med en del muskler i overkroppen som har ligget i dvale en stund... :-)

Jeg tror ikke man skal begynne å løpe/jogge før etter tre måneder slik at livmor og bekkenbunn har fått "kommet så noen lunde til seg selv igjen" Når du i tillegg er godt trent fra før så tror jeg du trygt kan begynne å jogge om et par uker.

Lykke til da!!

Skrevet

Med en krevende baby så ble det 8 mnd etter fødsel. Vi har 3 barn fra før av oxo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...