Gå til innhold

Hva driver jeg med?

Anbefalte innlegg

Jeg vasker og vasker og vasker.... Er SÅÅ lei av å vaske, bruker mange timer hver dag på å vaske til jul, nå er jeg sååå lei. Sorry jenter, måtte bare få det ut*syte syte* Men så blir det fint og rent her også:) Håper jeg blir ferdig å vaske på fredag, så kan jeg bruke helga til å pynte(mellom julebord lørdag og grøtfest søndag...phuuu) og kanskje få et juletre i hus. Så neste uke skal jeg vie meg til baking. Godt alle gaver er i hus, sier nå jeg:)

Åppå det hele har jeg el (dag 13 i dag) i disse dager, er det rart jeg er sliten eller???...hehe

Ikke slit dere helt ut til jul jenter, det blir jul fordet skryter noen av...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7455648-hva-driver-jeg-med/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres jo ut som det er du som holder på å slite deg ut. Kjære deg, du må ta det litt med ro - det blir jul også om du skal feire den sammen med et par hybelkaniner. Du må ha fokus på det viktige - EL - vet du!

Jeg for min del får ikke sjans til å ta julevasken i år, men så skal også vi reise bort i julen da. Men jeg skulle egentlig gjerne hatt det rent og fint - det er et slit å gjøre det, men å så deilig det er etterpå når alt er rent og ryddet. Ellers har jeg prioritert det som er gøy - har bakt julekaker sammen med lillepiken og pyntet litt til jul. Julegaveinnkjøp gjenstår (dette er ikke gøy).

Nei, hva driver du med? Det er en nedarvet følelse av at men skal vaske hele huset til jul, enda det er den mørkeste tida på året og ingen legger merke til det en gang! Skulle ønske jeg klarte å moppe over gulvene i full fart og sette grønnsåpe-skåler i krokene, det hadde vært vært mye hyggeligere for alle rundt meg.

Jeg prøver å ikke stresse, og faktisk kan jeg gi meg selv ros for at det faktisk har gått bedre i år enn på mange år. Dels har jeg vært flink til å bake når jeg har lyst, og dels har jeg definert julehuset til noe annet enn tidligere. Nå skal det være flere enn meg som forbereder jula, og de andre i huset skal også få være med å bestemme hva som må gjøres og hva som ikke er viktig. Jammen fikk jeg meg en liten tankevekker. Ungene ville ha pepperkaker og pepperkakehus og melkesjokolade og pynt over alt. Gubben ville ha juletre og og julebrød, lillemann på to ville ha nisse! (Det er standardsvar for tiden, han har akkurat lært å si det!) Ingen nevnte rene vinduer, skinnende bordplater eller akkurat passe fin styling på blomster og lys og dekorasjoner........

Så da er den saken klar! God jul!

Hallo Bente, du må da ikke slite deg ut på julevasken. Det blir da jul uansett vet du. Det du skal gjøre er jo å konstentrere deg om el. Her i huset er det full fokus på el til helga. Jeg skal bake litt til helga, men ellers blir det ikke så mye vasking.

Ha noen flotte dager med el. Kanskje det blir en liten spire til nyttår.

Det blir nok ordentlig fin julefering hos bente i år det er jeg sikker på. Det er deilig når man får satt alt i stand og alt er slik man vil ha det. Skjønner godt at du står på litt jeg, men jeg håper du tenker litt på deg selv også oppi stria, det er lov med litt lettvinte løsninger også.

Jeg kan huske et år når jeg var liten at mamma sovna på julaften, hun var helt utslitt hun...ü

Husk en runde i sengehalmen også da...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...