Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #1 Del Skrevet 13. desember 2006 Hei, vil bare si det var så godt å lese innlegget ditt. Jeg følte meg liksom ikke så alene lenger.... Jeg også venter gutt nummer tre, og som deg bare higet jeg etter en bekreftelse på at det ble en gutt til fordi jeg var så utrolig sliten av alt presset utenfra om at det "måtte" bli en jente denne gangen. Jeg synes så synd på den lille gutten i magen min, det er jo ingen som er fornøyd med at det blir en gutt til. Ingen! Det finnes faktisk de som synes synd på meg fordi jeg skal leve med tre gutter. Spørsmålene gjør meg sprø: Er du lei deg, hva tenker du nå etc etc. Jeg er allerede glad i den lille gutten jeg. Allikevel har jeg den lille snikende dårlige samvittigheten fordi jeg ønsket meg en jente. Ikke for å kunne kjøpe rosa klær..., men for å ha en å dele jentetanker med. Jeg har ingen søstere eller noen mor selv og skulle så gjerne ha sett en liten kopi av meg ( måtte jo ikke ha blitt det da, men det er litt mer sannsynlig...) vandre videre på jorda. Hva er dette mor-datter forholdet? Gutta min kommer neppe til å bry seg om bildene eller dagbøkene fra svangerskpene mine, de skal jo aldri "arve" mine svangerskap, eller min kroppstype e.l. Klart det er egoistisk og klart det aller viktigste er at barna er friske, jeg er jo ikke i tvil om det. Jeg vet jo også at jeg er heldig som har kunnet få barn akkurat når jeg har ønsket det, aldri opplevd en spontanabort osv osv Broren min er ufrivillig barnløs, så han misunner meg helt sikkert. Kunne omgivelsene rundt meg vært mer fornøyd med at jeg "bare" fikk gutter så hadde kanskje jeg vært det også. Jeg håper dere forstår at jeg bare vil lette min samvittighet, og samtidig fortelle alle at jeg elsker gutta mine og til alle jentemammar, jeg er ikke misunnelig på dere, da misforstår dere. Jeg er bare lei fordommene mot gutta mine. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7455597-til-vi-f%C3%A5r-gutt-nr-3/
☆Pacific sunset☆ Skrevet 14. desember 2006 #2 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg ble helt rørt jeg nå! Så utrolig flott skrevet! Du er heldig - få 3 flotte gutter!!! Selv har jeg en gutt og blir sjeleglad om jeg får en prins til Kjønn har ingen betydning for meg - begge deler er like velkomment! Det er flere som synser og mener noe om dette temaet og folk kommer med så mange sårende og fæle kommentarer. Jeg er nå 16 uker på vei og det er like før vi antagelig får vite kjønnet, "alle" sier: ååå tenk om du får en liten tulle nå! Du vil vel ha en jente! Håper du på jente? Osv osv....det er til å spy av! Om jeg har et barn med utovertiss eller innovertiss har da for pokker ingenting å si Det er klart at somdu sier her, du har ingen søster eller mor - det er klart at det er gøy med de tingene du nevner - men som du selv sier - du elsker guttene dine over alt på jord og det er trossalt viktigst! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7455597-til-vi-f%C3%A5r-gutt-nr-3/#findComment-7466298
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå