Gå til innhold

Jeg føler jenta mi er blitt så stor og så er hun bare 4 mnd snart......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun var 64 cm og 6430 g da hun var 3 mnd kontrollen. Hun snur seg fra magen over på rygg, hun leker med tærene sine, hun låg på magen i dag og kravlet seg 360 grader rundt, hun løftet opp baken med og få føttene under seg, heldigvis er hun ikke sterk nok til å løfte opp fram parten når bak parten er opp, vist hun hadde gjordt det hadde hun sikkert kravlet avgårde. Føler hun er så langt før sin tid. Hun er illsint når hun ligger i vogn, hun vil sitte, men man skal jo ikke la de sitte, so jeg legger dyna slik at hun kommer litt opp, hva gjør hun da? Jo hun begynner og ville reise seg mer opp og sitte. Men det er jo fortidlig og la henne sitte i vogn, redd for ryggen hennes. Er det bare jeg som synst hun er tidlig ute eller er hun helt normal. Mange tror hun er 6 mnd. Jeg sier, nei hun er bare snart 4 mnd. Flere som har slike babyer som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok datteren din er veldig tidlig ute. Datteren min på 6 mnd har akkuratt lært de tingene datteren din kan... hun lærer nok å krabbe tidlig....

Skrevet

Har så lyst på et svar................

Skrevet

Takk for svaret. Både postivt og negativt og være tidlig ute. Tidlig ute så kan man skryte av barnet hvor langt det er kommet også videre, men litt bekymret over rygg og så videre..., men hun gjør jo det hun klarer, hun blir ikke presset til og gjøre alt dette, jeg skal på barselgruppe på fredag, da skal det bli spennede og se hvordan de andre på hennes alder er.

Skrevet

Hun høres ut som min på 6 mnd,.men jeg har en venninne med baby som er større en din. Hun var 9 kg på 4 mnd kontrollen og rullet og rullet. Vet ikke hvor lang hun var, men de må skifte bilstol nå, hun er 6 mnd:o)

Skrevet

Det hørtes ut som en kjempe baby. 9 kg det er masse på 4 mnd. Eldste gutten min var 7 kg på 3 mnd kontrollen, da fikk vi bekjed om å slanke han. Men det gjorde vi ikke, han er en tynn gutt i dag, men var mye syk fra 2-5 år så det var bra han hadde litt å gå på. men 9 kg da er det ikke bare bare og gå og bære og sulle med de heller :o)

Skrevet

Jeg synes ungen er litt stor. Hun får veldig mye mme... moren gir henne enten mm eller mme hver gang hun gråter så....

Skrevet

Kanskje hun burde prøve litt minder mme i vannet. Får mme er kraftig. Vår eldste brukt det i tillegg til mm, jeg gikk på skole og det var vanskelig og amme hele tiden. Tror mme unger ofte er tynger en mm unger

Skrevet

Ikke for å være ufin... Men mindre mme i vannet? Det står jo på pakka hvor viktig det er at det blandes riktig....?! Er det ikke det? Har nermlig hørt andre også si det med mindre pulver i vannet... Dette skjønner jeg ikke....

Skrevet

Dersom man vanner ut mme, står man i fare for underernæring, men det er vel knappest et problem hvis ungen er 9 kg ved 4 mnd alder. Men jeg hadde nok ikke gjort det uansett.

Skrevet

Dette med mindre mme i vannet fikk vi faktisk råd om på helsestajonen, da gutten vår var "oververktig" som de mente. Min svigerrinne fikk samme beskjeden til sine gutter, hun fulgte råde. Men babyer og kan bare være tørste og smelle i dem en stor flask mme blir feil da. Hadde de fått litt vann i stede ville de drukket til de var utørste og ikke flasken tom. derfor mener jeg at man kan bruke mindre mme i noe flasker, men ikke alle. Det e viktig og få i seg all næring så klart.

Skrevet

syns hun høres veldig ut som min datter jeg.. hun var 6240 og 62.5 cm på 3 mnd kontrollen. når hun ble 4 mnd rullet hun bortover gulvet, lekte med tærene sine, prøvde å løfte rompen i været med beina under seg osv. hun hatet å ligge i vognen, så jeg byttet til sportsvognen rett før hun ble 4 mnd. lot henne sitte på det første hakket. det ble jo ikke brattere enn når hun ligger i sengen oppbygd med bøker...litt etter litt fikk hun sitte på hakk to i noen min..nå er hun 7 mnd og hun kan sitte (men sitter seg ikke opp selv så hun får ikke sitte så lenge om gangen)hun står på alle fire og vugger seg frem og tilbake, men hun kommer seg stortsett bare bakover.. og hun ruller selvsagt i fullfart...

Skrevet

syns hun høres veldig ut som min datter jeg.. hun var 6240 og 62.5 cm på 3 mnd kontrollen. når hun ble 4 mnd rullet hun bortover gulvet, lekte med tærene sine, prøvde å løfte rompen i været med beina under seg osv. hun hatet å ligge i vognen, så jeg byttet til sportsvognen rett før hun ble 4 mnd. lot henne sitte på det første hakket. det ble jo ikke brattere enn når hun ligger i sengen oppbygd med bøker...litt etter litt fikk hun sitte på hakk to i noen min..nå er hun 7 mnd og hun kan sitte (men sitter seg ikke opp selv så hun får ikke sitte så lenge om gangen)hun står på alle fire og vugger seg frem og tilbake, men hun kommer seg stortsett bare bakover.. og hun ruller selvsagt i fullfart...

Skrevet

oi..kom hvis to ganger det innlegget... skjønner ikke hvordran jeg klarte det..har klart det før og..hmmm..jaja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...