Gå til innhold

Trenger hjelp!! Oppkalling av bestemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lyst å kalle opp beibien min om det blir en jente, eller forresten en gutt også etter min bestemor som heter Randi. Syns ikke navnet i seg selv er veldig fint, men noen som har noen "nyere" varianter av Randi. Gjerne om noen har guttenavn også:) Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Navn som kan minne om Randi:

Raphael?

Regina?

Ramiro?

Hva med Dine?

Skrevet

hva med regine eller ramona... gutt: roald eller remi

Skrevet

Randi er bl.a. en forkortelse av Miranda.

Ellers kanksje Mirabell.

Skrevet

Jeg ville prøvd å unngå Randi. Jeg heter Randi og bodde i England i flere år. Det var faktisk en belastning i mange sammenhenger å hete Randi (på engelsk betyr jo navnet "kåt"). Og så er jeg egentlig oppkalt etter Ruth!! Og det er jo fint!!! Jeg har ingen gode forslag egentlig. Ronja?

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet

Neida, Randi er et gammelt nordisk navn (kortform av Ragnfrid) og har absolutt ingenting med Miranda å gjøre! :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jente:

Er utrolig mange jentenavn som begynner på Ra, her lister jeg opp de fra boka mi:

Ragne

Ragna

Ragda

Rakel

Ragnborg

Ragnfrid

Ragnheid

Randine

Rannei

Ramborg

Ramfrid

Rannfrid

Og der stoppet vi, er flere, men det får nå holde..

Gutt:

Ragnar

Ragne

Rafael

Ragnvald

Rainar

Rakki (ja, det er faktisk et norrønt navn! :o )

Ralf

Rane

Ranstein

Ranulv

*Ravn* (Fiiiine navnet!)

Lykke til!! =)

Skrevet

Eg har eit godt forhold til navnet Randi. Mi beste veninne frå oppveksten heiter Randi. Ho, på den andre sida, har aldri vore spesielt glad for navnet sitt...

Men elles er jo Ragnhild eit fint navn.

Ragne

eller Ragni :)

Miranda blir jo også litt likt på Randi.

Av gutenavn:

Ragnar

Randulf (?!)

He he, lukke til!

Skrevet

Har selv to nære familemedlemmer som heter Randi - den ene er oppkalt etter den andre. Er litt vanskelig på engelsk ja, samtidig som det er litt rart da man jo kjenner den berømte artisten Randy Crawford.. Det er et relativt vanlig britisk navn tror jeg. Et søk i navneboken her viser også at Randi er beslektet med det norrrøne Randa - dessuten har man jo Ragni(y) og Ragne og Ragna. Guttenavn må jo være Ragnar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...