Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Har veldig lyst å kalle opp beibien min om det blir en jente, eller forresten en gutt også etter min bestemor som heter Randi. Syns ikke navnet i seg selv er veldig fint, men noen som har noen "nyere" varianter av Randi. Gjerne om noen har guttenavn også Takk
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Navn som kan minne om Randi: Raphael? Regina? Ramiro? Hva med Dine?
vil ha baby.. prøvd i 3,5 år Skrevet 15. desember 2006 #3 Skrevet 15. desember 2006 hva med regine eller ramona... gutt: roald eller remi
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2006 #5 Skrevet 15. desember 2006 Randi er bl.a. en forkortelse av Miranda. Ellers kanksje Mirabell.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #8 Skrevet 20. desember 2006 Jeg ville prøvd å unngå Randi. Jeg heter Randi og bodde i England i flere år. Det var faktisk en belastning i mange sammenhenger å hete Randi (på engelsk betyr jo navnet "kåt"). Og så er jeg egentlig oppkalt etter Ruth!! Og det er jo fint!!! Jeg har ingen gode forslag egentlig. Ronja?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #10 Skrevet 13. januar 2007 Neida, Randi er et gammelt nordisk navn (kortform av Ragnfrid) og har absolutt ingenting med Miranda å gjøre! :-)
Ragamuffin Skrevet 31. januar 2007 #11 Skrevet 31. januar 2007 Jente: Er utrolig mange jentenavn som begynner på Ra, her lister jeg opp de fra boka mi: Ragne Ragna Ragda Rakel Ragnborg Ragnfrid Ragnheid Randine Rannei Ramborg Ramfrid Rannfrid Og der stoppet vi, er flere, men det får nå holde.. Gutt: Ragnar Ragne Rafael Ragnvald Rainar Rakki (ja, det er faktisk et norrønt navn! ) Ralf Rane Ranstein Ranulv *Ravn* (Fiiiine navnet!) Lykke til!! =)
Perny Skrevet 4. februar 2007 #12 Skrevet 4. februar 2007 Eg har eit godt forhold til navnet Randi. Mi beste veninne frå oppveksten heiter Randi. Ho, på den andre sida, har aldri vore spesielt glad for navnet sitt... Men elles er jo Ragnhild eit fint navn. Ragne eller Ragni Miranda blir jo også litt likt på Randi. Av gutenavn: Ragnar Randulf (?!) He he, lukke til!
Vannmann35 Skrevet 7. februar 2007 #13 Skrevet 7. februar 2007 Har selv to nære familemedlemmer som heter Randi - den ene er oppkalt etter den andre. Er litt vanskelig på engelsk ja, samtidig som det er litt rart da man jo kjenner den berømte artisten Randy Crawford.. Det er et relativt vanlig britisk navn tror jeg. Et søk i navneboken her viser også at Randi er beslektet med det norrrøne Randa - dessuten har man jo Ragni(y) og Ragne og Ragna. Guttenavn må jo være Ragnar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå