Gå til innhold

Spørsmål vedr. icsi/nedfrysing av egg/icsi i naturlig syklus

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal muligens starte med icsi-forsøk(pga dårlig sædkvalitet), hvis vi får det innvilget. Lurer på om dette med forsøk med nedfrosne egg går inn i det antallet (3) man får dekket av det offentlige, eller om det kommer i tillegg?

Så lurer jeg på om det kun er Aleris (tidligere Omnia) som har icsi-forsøk i naturlig syklus, og er dette noe å anbefale? Jeg er i en situasjon hvor jeg kanskje ikke bør stimuleres så mye med hormoner, men dette må avklares nærmere med legene. Har derfor lest litt om dette med naturlig syklus, men dette kombinert med min manns dårlige sædkvalitet er vel ikke det beste...

Et annet spørsmå også, må man gjennom hele hormongreia ved fryseforsøk?

Takknemlig for svar.... klem fra

Fortsetter under...

Hei Jordbær1975 (tidligere Master, ikke sant?)

Fryseforsøk er bonus-forsøk, dvs. de kommer i tillegg til de 3 offentlige forsøkene. Du går ikke igjennom hele "hormon-greia" ved fryseforsøk, noen har faktisk fryseforsøk i naturlig sykluss med bare progesteronstøtte etterpå:-)

På Riksen sa de at Omnia er de eneste som tilbyr ICSI i naturlig sykluss, og det bekreftet de da jeg snakket med dem i forrige uke. Naturlig sykluss er jo et skikkelig sjansespill fordi det bare er et eneste egg som blir hentet ut, men vi vurderer å prøve det nå for å sjekke om det er hormonstimuleringen som gir meg "rare" egg med dårlig kvalitet.

Håper du kommer i gang etter hvert, dere har jo ventet lenge på drømme-babyen nå:-)

Klem

Ja stemmer det var Master før :)

Skal ta nye prøver vedr. "det du vet" i januar, så vi får se da om vi får lov til prøverørsbehandling... Det var jo som pokker at vi er nødt til det, men sånn er livet..

Har ventet lenge på å bli gravid nå ja, og "alle" rundt meg er det jo selvfølgelig. Sånn er det sikkert med deg også. Håper det lykkes for deg snart..

Nå har vi bestillt time på Aleris i begynnelsen av januar, så får vi hre hva de sier. Det blir veldig spennende!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...