Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Jenta mi på 16 mnd klarer sjelden å være i ro. Selv i matstolen sparker hun ofte fram og tilbake med beina, eller beveger armene mye. Jeg ammet henne om morgenen til hun var 15 mnd, og selv da slet hun med å holde kroppen i ro. Hun er ikke så høylytt, og dette har ikke så mye sammenheng med sinnsstemningen heller. Ofte vil hun opp i fanget, men med en gang hun kommer opp, skal hun ned igjen. Hun virker helt hyper. Ikke virker hun sliten etter en lang dag i barnehagen heller. Hjemme skal det skje noe hele tiden. Hun vandrer mye fram og tilbake, og danser og hopper mye. I det siste har hun av og til kastet hodet noen ganger bakover eller hun har slått seg selv i hodet mens hun tilsynelatende har vært i godt humør. Er dette normalt?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Høres ut som gutten min på 14 mnd det der Tror det er helt normalt. Barn har utrolig mye energi Gutten min måtte slutte med pupp på dagtid veldig tidlig ( 5 mnd), for han klarte ikke å roe seg nok til å få spist. Noen er mer aktiv enn andre, men HYPERaktiv, nei det tror jeg ikke hun er. At hun dunker ting mot hodet er også helt normalt. De må finne ut av allt, absolutt allt.......
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 Lille Lu på 13 mnd er som din datter,han er i bevegelse hele tiden!!!!!!!Som du sier,opp på fanget ned igjen osv osv... Vet ikke hvor normalt det er,men jeg er glad for at jeg har en liten aktivitets klump ;o)
Livmor Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 Det var da som å lese om min egen:) Vi må bare le av han for han er i bevegelse HELE tiden. Det er nok helt normalt og tyder bare på at de er nysgjerrige, små energibunter.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #5 Skrevet 14. desember 2006 Takk for svar. Nå slapper jeg litt mer av. Jeg har nemlig vært litt bekymret for dette. Godt å høre at det er flere barn som er slik. Nei, hyperaktiv var kanskje ikke helt rett karakteristikk.....Bare veeeeldig aktiv...... Hovedlinnlegger.
Ranveig R Skrevet 14. desember 2006 #7 Skrevet 14. desember 2006 Høyrest heilt normalt ut. Legg til intens sutring - så har du guten vår ;-p
Blind Gudinne Skrevet 14. desember 2006 #8 Skrevet 14. desember 2006 Sånn er det her også.... konstant et eller annet som er i bevegelse. Selv når han sitter " rolig". Opp og ned fra fanget.... opp og ned fra sofaen i et kjør. Blir helt utmatta bare av å se på'n, jeg! Han er 14 mnd.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 14. desember 2006 #9 Skrevet 14. desember 2006 Snuppa vår på fjorten mndr er likedan. Hun setter himmel og jord i bevegelse når hun setter i gang :-P Og holder det gående hele dagen.. Men kjekt det og, selv om det er slitsom til tider ;o)
Gjest Skrevet 15. desember 2006 #10 Skrevet 15. desember 2006 Om det der kvalifiserer til diagnosen hyperaktiv så vil vi nok ende opp med 99% hyperaktive små barn rundt om. ;-) Alle mine har i hvertfall vært sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå