Gå til innhold

I dag fortalte søstern at hun er gravid og at hun syntes det var bra vi ikke hadde fått det til nå i høst!

Anbefalte innlegg

Fy faen så vondt det gjør!!

Her sitter hun å forteller at jeg skal bli tante. "Hæ" sier jeg sammen med "skal du ha flere?". De har jo sagt at de ikke ønsker seg flere barn på noen år nå.

"Ja, du ble vell ikke lei deg nå?"

Så kunne hun fortelle at svigerinnen var gravid med termin omtrent samtidig.

Da lirket hun jammen meg ut av seg at det var bra vi ikke hadde blitt gravide nå. Det hadde blitt mye på våre foreldre. Da trillet tårene og reaksjonen kom. "Er du klar over hvor lenge vi har prøvd, hvor tungt det er med forsøk og at vi har 4 bak oss nå?.

"Jammen, dere kan jo adoptere" sier hun da!

Når jeg fortalte at vi har vurdert -eller vurderer det- men er redd for å gjøre det fordi barna har opplevd vonde ting de ikke klarer å legge fra seg. Noen klarer det aldri. Barnet vil bare bli sett på som norsk sammen med oss. Når h*n blir eldre og skal ut i verden selv blir det for mange "nok en jævla utlening som kommer for å stjele pengene våre".

Det gjør skikkelig vondt!! Her har vi latt henne ta del i våre sorger og påkjennelser så har hun likevell en så enkel holdning til det?!!

Har heldigvis snakket med mamma nå. Hun kunne berolige meg med at de ikke mente det samme. De var like glade i alle sine barnebarn!

Fortsetter under...

Milde himme - stakkars deg, er det mulig!

Hadde mine søsken gjort eller sagt noe sånt hadde jeg brutt med dem. Tvert. En så selvsentrert og likeglad holdning ville jeg aldri akseptert - nå synes jeg utroooolig synd på deg som har ei så jæ*** ego søster!

Stor klem fra meg

Stakkars deg........at det går an å være så ufølsom. Nå ble jeg skikkelig irritert:(

Jeg tror at mange av de som har fått barn uten noen form for hindringer ikke helt skjønner hvor tungt det er å ikke klare det -uansett hvor mange ganger de får høre det.... Godt å høre at du sa ifra når hun kom med kommentaren!!!

Håper det går bra med deg. Høres ut som du har et fint forhold til moren din:)

Stoooor trøsteklem fra meg

Fy søren, at det går ann!! Er det mulig å være så utrolig, unnskyld at jeg sier det kort................??????

Hun burde jo ha sagt at hun syntes det var veldig leit at det ikke var dere som fikk oppleve det først, fordi nå var det jammen deres tur!!

Syns du skal vise henne innleggene fra oss her og be henne om å tenke seg om neste gang før hun sier noe. Det koster ikke noe ekstra å være litt mer fintfølende og tenke lenger enn bare på seg selv.........

En venninne av meg gruet seg faktisk til å fortelle meg at hun var gravid, fordi hun syntes det skulle vært min tur først!! Det er jo slik det skulle vært for søsteren din og deg også( ikke det at hun ikke har rett til å få barn, men hun kunne vel ha vist empati for din situasjon for svarte hel.............)

Du får prøve så godt det går å riste det hele av deg. Ikke la henne ødelegge for deg. Ta det på søster-tabbe-kvoten og legg det bak deg..

En gang skal du lykkes og da skal du se at du har noen super stolte besteforeldre:o)!!!!!!!!!!!!!!!

Oppmuntringsklem

Takk, det varmer at det ikke bare er meg!!

Det gjør det ikke bedre at det ikke er et engangstilfelle.

De har et barn på 1år nå. Da hun var gravid sist ble det ofte gjenntatt "det er greit at dere venter nå, så blir det forskjell i alder" eller "det gjør da vell ikke noe, så blir det ikke så mange på en gang".

Men egentlig!

....Tror jeg at det hele bunner i at hun vil ha all oppmerksomhet fra besteforeldre til sine små barn.

Halmstrået mitt nå, er at hvis vi ikke klarer det akkurat nå eller ganske snart. Så vil hennes nydelige babyer utvikle seg til små rakkerunger som vil bli enormt bortskjemte om de skal få samme oppmerksomhet en stund til! Da er det min baby som vil få mest besteforeldreoppmerksomhet, og hennes barn vil være "rakkerungene det er veldig ok å få litt pause fra".

Ikke at jeg egentlig er så veldig glad for det. Er mer for den "likt for alle". Ser jo også at foreldrene våre er veldig flink til å være sammen med go-jenta vår. Selv om en ny baby alltid er både spennende, kjekt og bare helt herlig!

Kjære, kjære deg! Vet så altfor godt hvor vondt dette gjør...

Hadde samme opplevelse i frebruar, da min søster fortalte at hun var 17 uker (!) på vei...

Da jeg så fortalte om våre forsøk lirte hun av seg: "Vi fikk det nå til på første forsøk, hadde ikke trodd det skulle gå så fort jeg en gang".

Etter det har jeg snakket med min søster èn gang, men utenom det har vi ingen kontakt. Hun er ikke en gang invitert i bryllupet vårt om 3 mnd... Så sta er jeg!!!

Tydeligvis er din søster verdens største ego-tripp; Virker ikke som om det nytter å si noe, for hun skjønner det ikke!

Jeg hadde kuttet kontakten til hun skjerpet seg... Kanskje det hjelper, og hvis ikke, så driter hun like mye i deg som hun nå ga uttrykk for!!!

Lykke til klemmer fra

Annonse

Att det går ann! Det er det værste jeg har hørt! Tenk, det er henne som skal støtte deg og trøste deg når ting går i mot, så er hun en sånn foræder! Synes virkelig synd på deg!!!!!

(min søster kom til meg og sa hun kanskje ikke ville ha egne barn, det er jo så mange der ute som trenger foreldre, så hun vil gjerne adoptere! De har ikke engang prøvd å bli gravide!)

Synes du skal ha en unnskyldning, og når nyheten har "lagt seg" litt, så skal du glede deg over å bli tante :o)

klemmer

Makan til hovmod!!!!!!! - (det står for fall!)

Men så lett er det da, å "tråkke" på de som tilsyneslatende er "svakere" enn oss selv. Ikke det at jeg unner henne motgang, for det gjør jeg virkelig ikke, men den dagen kommer, da hun kanskje opplever smerte, da kan du vise henne den omsorgen hun ikke har vist deg, det vil få henne til å forstå.

Tror hun angrer seg når hun får tenkt seg om, hun har vel samvittighet...

Den som sår med tårer, skal høste med jubelrop! (til deg kjære)

Du får ditt eget barn til slutt, det håper og tror jeg så inderlig!

Du har min fulle sympati her... Dette var virkelig unødvendig å si av søsteren din! Jeg føler at du ikke har hennes støtte i dette og det var utrolig taktløst og følelsesløst av henne å faktisk si at det var BRA at dere MISLYKTES når hun selv sitter der med egne barn og snart en kul på magen. Sånt vitner om total mangel på antenner og medfølelse for søsteren sin som sliter med å få barn. Jeg håper du får snakket ut med henne...

Trøsteklem fra

Utrolig!!! Er det mulig at folk kan være så hensynsløse og egoistiske!!!!!!

Tror jeg selv hadde hatt problemer med å "svelge denne".......

Søsken burde jo kunne unne hverandre alt godt!

Det er fra sine egne man skal høre det....Jeg skjønner at du har det tøft. Tror ikke noen klarer å skjønne hva vi går igjennom og hvor tøft dette er for kropp og sinn.

Jeg opplevde en komentar fra svogeren min når vi hadde litt tull med datteren til samboeren min...."det var jo dårlig planlakt å begynne med hormoner midt i denne perioden da"Han fikk klar beskjed om at dette er ikke noe man bestiller på posten......

Det største problemet er at man blir så ekstra nærtagende.

Håper det ordner seg for deg og at dere får pratet ut.....

Klem

Gjest Bjørnen Collargol

Fy f.... for en ufølsom søster du har!!!!!! Bra du har en mamma som er litt mere oppegående da. Håper hun fikk noe å tenke på etter at dere hadde pratet sammen og at hun skjønner hva hun har sagt.

Sender deg en stor trøsteklæm jeg

tror jeg hadde klikket jeg.... tenk å si noe sånt... da vet en hvertfall at hun ikke aner hva du går gjennom/har gått gjennom....

hev deg over det.... og ikke la det være din feil at det ikke er bra mellom dere... det vinner du på til slutt....

mange trøsteklemzer til deg fra meg.....

Annonse

noen ganger hadde det vært greit at folk hadde brukt de små hjernecellene sine!!!! skjønner ikke hva som får et menneske til og si noe sånt,må vel være sjalusi på andre ting i livet ditt ,som kanskje er bedre enn hennes??!! hvem vet,men uforskammet er hun....

klem fra

Er det ikke kjipt?

De vi holder nærmest, kan ofte være de som fatter minst.

Uff, jeg blir så oppgitt.. jeg forstår deg veldig godt ihvertfall, og det vet du at resten her inne gjør også!

Jeg kan ikke annet si enn at jeg synes du har en meget uflsom søster, ikke så ulik min egentlig..

Jeg hadde et guttenavn jeg syntes var så pent, og da sønnen hennes ble født sa hun: "Kanskje jeg skal døpe han for det?? Du kan jo ikke få noen uansett!" Du aner ikke hvor det sved...

Så har jeg en tante som har en sønn og en svigerdatter som måtte ha IVF. De lyktes på 1.forsøk, med tvillinger.

Hun hadde med seg barnebarna hjem til min bestemor og sa: "Ja dette klarte ikke du Linda!!"

Slike mennesker blir jeg bare målløse av.

Vit det du, at du er ikke verd skitsnakket deres.

Jeg vil i allefall gi deg en god klem, og si at SELVFØLGELIG lykkes du! Det komme en dag der du har stor mage og, å da får hun for kjeften sin! :o)

Masse klemmer fra

Er det mulig?? Kjenner jeg blir så sint på din vegne at jeg koker her jeg sitter. Tenk å være din søster å si noe slik. Det går IKKE ann. Synes du skal sende en melding til henne med ordtaket: DU SKAL IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VELL, DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV!!! Den er det mange der ute som burde tenkt mer over. Damer som din søster burde fått kjent på hvordan det er å streve for å få barn, så kanskje hun kunne blitt et mer reflektert og empatisk menneske.

Synes din mamma burde ha prata med henne om dette. Slik oppfører en seg IKKE. Hvis det ikke kommer en unnskyldning så ville jeg gitt beskjed til henne.

Har en omtenksom og empatisk søster og en som ikke er det. Det er jammen meg ikke lett når de nærmeste ikke bryr seg og ser din sorg. Det gjør forferdelig vondt. Det tror jeg de fleste på denne siden kjenner på innimellom.

Tenker masse på deg. Vi støtter deg. Prøv å hev deg over det og tenk at hen er et fattig mnsk som er svært liten mnskl innsikt.

Masse lykke til fremover!

Klem

Blir helt målløs jeg. Vet ikke helt hva jeg skal si!!

Har ikke verdens lureste søster selv, men din tar jammen kaka!!!

Kjære vene - fire forsøk er knalltøfft! Og det er jo ikke "bare" å adoptere heller - i tillegg til det du sier selv, så tar det jo i tillegg både mye tid og krefter. De kreftene kan jo være oppbrukt innen man er ferdig med forsøkene sine...

Håper du klarer å riste av deg denne opplevelsen så du får en deilig juletid!! Du - og alle andre her inne har fortjent det!!!!

Klem

Er det mulig??? Skjønner ikke at folk ikke klarer å tenke lengre enn sin egen nesetipp.Må være ekstra tøft når det er ens egen familie. Føler sånn med deg nå. Bra du iallefall sa ifra.

Har selv opplevd ubetenksomhet fra folk. T.o.m fra ei som har gått igjennom prøverør selv.

Håper du klarer å heve deg over alt dette. Ikke alle har like stor innlevelsesevne desverre.

Trøsteklem

Nei "#¤%&?/&"!! heller! Dette går ikke an!! Skjønner godt at dette var utrolig sårende å høre. Det hadde vært mer enn tøft nok at hun "bare" var gravid (vondt vondt vondt!!) om hun ikke skulle strø en kilo salt i såret!!! Så stygt sagt!!

*Sitter og rister på hodet* At det går an liksom!

Sender deg en god klem med melding om at du har all støtte og forståelse her inne, sånt går rett og slett ikke an.

Stooor stor klem!!

Jeg er glad jeg har dere!!

Tusen takk alle sammen!

Hun er heldig som er skånet for problemene.... Synd hun ikke vet det selv!

Det er virkelig trist når sånt kommer fra de nærmeste.... At det går ann å være så ufølsom......

Jeg hadde virkelig konfrontert henne. Å skulle bare bryte tvert ville blitt feil for meg... Da hadde jeg hatt all irritasjonen inni meg. Alle tingene jeg ville ha sagt. Hun skjønner jo tydeligvis ikke hva det vil si med intelligens...... At noen skal være så selvopptatte... Men hun kommer nok alltid til å være sånn, for det hun sa, går virkelig ikke ann...... Kommer alltid til å være henne-henne og barna hennes. Men når din kjære baby kommer, blir oppmerksomheten mot h*n:o)

Jeg tror dette bunner i sjalusi. At hun vil få til ting best. Men den dagen hun kommer og klager over hvor sliten hun er med 2 tette barn, ja da kan du le... For det er slitsomt....

Men jeg hadde sagt til henne akkurat det du føler og sagt hvor ufølsom hun er, og ALT...jeg mister bare ord her....for jeg blir helt målløs... Du får si at hun må virkelig ha store problemer med seg selv som klarer å ønske noe sånt for sin egen søster. En må være glad i seg selv først før en kan være glad i andre....så hun har en del ting å ordne med seg selv...... Jeg ønsker ikke min værste fiende engang å skulle oppleve alt vi har gjort. Unner ingen å skulle gå igjennom forsøk etter forsøk.... Så hun kan jo bare få høre at det må være noe alvorlig galt med hun når hun klarer å si dette til deg...... Det fortjener hun å høre.... Dette er ikke for å ta igjen, men for din egen del. Lettere å få ting ut av systemet om en tar fatt i det:o)

Min bestevenninne vil ha et barn til, men hun synes det er urettferdig om hun blir gravid først. Hun vil vente til jeg blir det først. Ja det er venninne det!!!!!!!!!!!!!!!! Og sånn burde en søster ha tenkt og....

Snakk med hun og få ut alt, så føler du deg bedre. Så kan du fortsette å leve ditt liv. Lover deg at du snart lykkes. Det er det DU som fortjener nå. Husk at du er et fantastisk menneske!!

Mange gode klemmer til deg:o)

Holdningen til din søster minner om sjalusi...

Synes du skal konfrontere henne med det hun har sagt, for å se hvordan hun responderer. Vet at det kan være vanskelig å sette seg inn i vår situasjon for de som aldri har opplevd dette. Kanskje søsteren din er en person som snakker først og tenker etterpå, men er da for feig til å innrømme at hun har tabbet seg ut?

Sitter faktisk her og gråter over enkelte innlegg som folk har skrevet. Det er tungt å ikke få det til på den naturlige måten.... samt den andre måten også. Er garvid selv gjennom ivf, men har ikke glemt de to årene med tårer angst og depresjon hvor man ikke klarer å føle seg som en kvinne når en ikke klarer å bli gravid.... det er tungt...utrolig tungt.. Nå etter at jeg har fødet, så er det nesten 100 prosent sikkert at jeg kommer til å bli prøver for andre gang.. det er bekreftet av leger.... Ikke la noen tråkke på dere, ikke fortell noe til noen om din problemstilling bortsett fra psykologen deres... jeg har gjort det.... og hele tiden var det noen som ble gravide rundt meg. Alle gravide jeg kjente ringte meg og ga nyheten til meg aller førts....Det virket som de gjorde det med vilje... ikke for vennskapens skyld, men for å være ekkel... alle er selvfølgelig ikke like, men det er tungt å oppleve dette. Mitt råd er at man ikke skal fortelle noen venner eller familie at man planlegger graviditet.... ellers driver dem alltid og finner deg som førsteperson for å gi nyheten. Detvirker som om folk liker å pine andre..... Er over halvveis i graviditeten selv (ikke for å skryte), men tro meg det er ingen venner av meg som vet det enda. Familien min var til god støtte for meg under behandlingen. Jeg har isolert meg hjemme, og går ut sent på kvelden sammen med mannen for å ikke møte noen bekjente i byen. Først etter fødsel, så er det bare å vise seg frem. Dette gjør jeg bare fordi alle rundt meg har vært ekkel mot meg før jeg ble gravid... og nå som dem finner ut at jeg er gravid, vil dem sikkert okkupere leiligheten for å se babyen... men da er dørene lukket for godt. Jeg trenger ingen, og har ikke lyst på venner som er falske, og som ikke kan stille opp når vennen er i en vanskelig situasjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...