Gå til innhold

Skikkelig ekkel opplevelse i natt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den siste tiden fått tilbake den berømmelige kvalmen, ugh, så "fast takst før jeg legger meg er en tur til doskåla. I går når jeg hadde lagt meg ble jeg veldig sulten. Plutselig begynte hjerte å hamre helt vilt, ble kjempevarm og svetten piplet over hele kroppen og jeg ble gørr svimmel(sto opp når jeg fikk hjertebank). Måtte suse meg inn på soverommet å vekke sambo for jeg var sikker på jeg skulle svime av. Han sto opp å lagde mat til meg. Fikk i meg mat og stoooooore mengder drikke, så ble alt bra igjen..... Merkelige greier???...........................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Hørtes ikke ut som noe særlig det der... Ikke godt å si hva det kunne ha vært, men jeg lurer litt på om det rett og slett var et blodtrykksfall? Spesielt siden det hjalp å i deg mat!

Dette skal ikke være noe farlig for babyen så vidt jeg har hørt!

:o)

Skrevet

Har opplevd det samme som deg i det siste.

Blir plutselig kjempesvimmel,blir kvalm,svetten pipler og hjertet hamrer.

Hele verden går rundt og det skjer uavhengig om jeg ligger eller står.

Det eneste som hjelper for meg,er å spise eller drikke noe søtt. Brus eller sjokolade har jeg alltid med meg i veska nå. Fikk nemlig oppleve ett slikt "anfall" på toget her om dagen,måtte kaste opp i veska mi(veldig udelikat!) legge meg ned på setet og få en sjokolade av en på toget. Flaut og ekkelt ja.

Når jeg har snakket med legen min om det,sier hun at det er helt normalt for gravide å bli svimmel og at jeg er frisk. Så jeg får bare stole på det da.

Skrevet

Det var sånn jeg fikk i førsten av svangerskapet,når jeg var veldig varm,eller var i varme omgivelser. Som i dusjen. Jeg måtte alltid legge meg på ett kaldt sted,og hvile der så jeg ikke skulle svime av,og så spise mat. Men jeg hadde noen sånne opplevelser før jeg ble gravid også,og da var det jernmangel...

Skrevet

Uff ja det var skikkelig ekkelt,kom så plutselig liksom, men "godt" å høre at flere har opplevd lignende da..... tror jeg skal passe på å spise litt før jeg legger meg i kveld i hvertfall.....

Skrevet

Ja,det hjelper i alle fall på meg at jeg får i meg regelmessige måltider. Og om jeg får akutt svimmelanfall så hjelper det med litt brus. For å få i gang blodsukkeret til jeg får laget meg noen ordentlige brødskiver.

Skrevet

Jeg har det og sånn... Snakka med en gynekolog på sykehuset igår, og han sa at det kom av at jeg hadde så "bra" boldtrykk. Dvs, bra for babyen, men litt for lavt for meg... Ligger på ca 110/60...gjort det hele sv.skapet.

Også er det vel noe med at det blir mye trykk på vena cava (er det det den heter!?!)-nerva vår!

Det var hvertfall ikke farlig sa han. Men det er skit-ekkelt, jeg pleier å få det når jeg kjører bil, og det er jo direkte trafikk-farlig!

Skrevet

Akkuart det samme jeg sliter med også!! Svimmel, varm, hjertebank, det prikker i bein og armer... har fått beskjed om at det er blodtrykksfall som gjør det. Utrolig ekkelt når det skjer, jeg har besvimt en gang midt i en butikk, våknet bare opp på gulvet blandt masse fremmede folk...det var flaut, og jeg ble litt redd siden jeg ikke visste hva som hadde skjedd! Ble sjekka på sykehuset etterpå, og fikk beskjed om at det i hvertfall ikke skulle være farlig for babyen. Men det er så ekkelt når det kommer, sliter særlig med det på toget, der er det så varmt og overfylt av folk. Så til dere over her som også tar tog, dere har min fulle medfølelse!!

Lurt å ha vann og mat med seg over alt i hvertfall, og ytterklær man lett kan ta av seg, for min del blir i allefall alt verre når jeg er varm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...