Gå til innhold

Dere som har bekkenløsning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går dere alle til behandling på en eller annen måte under sykmelding?? Jeg er 50% sykmeldt og legen har sagt at jeg må delta på svømmetrening for BL mens jeg er SM. Sålangt har jeg ikke hatt tid til det rett og slett, for min mann jobber på sjøen og har vært mye ute i de siste to ukene siden jeg ble sm. Og vi har ingen venner/fam i nærheten som kan passe sønnen vår mens jeg evnt hadde gått på slik svømmetrening.

Kan legen nekte å sykmelde meg lenger, fordi jeg ikke har hatt noe slik trening? (Sm går ut på søndag)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han kan nok neppe nekte deg mer sykemelding. Men svømming er jo bra for deg da, så når du får tid er det nok lurt å følge legens råd;)

Skrevet

Om legen krever at du skal ha den treningen får du be legen stille som barnevakt den tiden da.

Kan ikke nekte deg sykmelding , men det er klart en fordel for deg at du får trening og oppfølging. Hva med fysioteraput da? Da kan du i det minste ta med ungen, kan jo bare t amed litt leker eller noe. Det pleier å gå greit det,når man ikke har barnevakt så har man ikke.

Lykke til.

Skrevet

Jeg klart ikke å gå hos fysio.t. Fikk så store smerter att jeg kastet opp. Ikke forsvarlig i det hele tatt, så jeg har fått krykker jeg bruker når jeg ikke klarer å gå for egen maskin. Er heldigvis hjemmeværende. Svømmer en gang i uka, der bassengeter varmet opp til 31 grader.

Skrevet

Hvis du er sykmeldt så skulle du vel egentlig vært på jobb da?

Hvor hadde sønnen vært mens du jobbet... Kanskje du kan ha han samme sted når du skal på svømming?

Skrevet

jJeg er bare sykmeldt 50 % så jeg er jo på jobb. Og sønnen er hos dagmamma den tiden. Alt over 6 timer hver dag blir overtid (50kr pr 30 min) Så det prøver jeg å unngå.

Problemet er ikke det at jeg ikke vil på svømmetrening, har veldig lyst til å prøve, men det går på kveldstid og da har jeg ingen til å passe lillemann sålenge jeg er hjemme alene med han (i hele januar er pappan hjemme så da er det ikke noe problem)

Skrevet

Få rekvisisjon til fysioterapaut hos legen din og få time der en dag i uka du ikke jobber. Kan ha med barn, er tilpasset til det der jeg går ihvertfall. Da får du beh/trening og veiledning i øvelser som du kan gjøre 2-3 ganger daglig hjemme. Basseng trening er fint senere i svangerskapet da man ikke lenger har 'vekta på sin side'. Spørs om sykemld forlenges hvis man ikke går til noen form for behandling. Men han forstår nok din situasjon også..

Lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...