Murmel72 Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Når kan vi begynne å gi Sanasol? Jeg har lest på flasken, men fant ikke noe info om det. Gjelder det samme som med sitrusfrukter (dvs ca 1 år gammel)?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #3 Skrevet 14. desember 2006 Vi har gitt multivitaminer fra Nycomed fra 4 uker (har prematurbarn). Fikk den anbefalt på sykehuset, så den skulle være ok for de under 1 år. Har ikke sammenlignet innholdsfortegnelsen, men det det er vel omtrent samme innhold som biovit og sanasol. Husk at du ikke må gi full dose tran + sanasol, for da blir det for mye d-vitaminer tilsammen.
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 sanasol skal ikke gies før barnet er ett år, den inneholder sitrusfrukter ja. du kan vel gi noe annet som heter biovit (tror jeg, spør hs først), hvis babyen ikke vil ha tran...
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 14. desember 2006 #5 Skrevet 14. desember 2006 På helsestasjonen når jenta mi var liten ( 1 1/2 år siden) så sa de at man ikke skulle gi dem sanasol før de var ett år pga sitrusfruktene i den (spurte om jeg kunne gi det siden hun brekte seg av transmaken), men nå leste jeg akkurat på første leveår sidene her... på 5 uker for det er sønnen min blitt nå.. og der står det om d-vitamin behov nå.. og der står det: At barnet får dekket sitt behov for vitaminer sikrer du ved å enten gi 5 ml tran, 10 ml Sanasol eller 10 ml Biovit. Så ikke vet jeg.. Tenk så mye enklere om alle var enig
Hoppetussa Skrevet 14. desember 2006 #6 Skrevet 14. desember 2006 Stemmer det, Biovit kan gis. Eller du kan gi d-vitamindråper som fås kjøpt på apoteket. Veldig enkelt å gi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå