Gå til innhold

Off alle dere som har opplevd MA...


leeah

Anbefalte innlegg

 

Kan det være det som skjer med meg?

 

mandag fikk jeg en liten blødning.. friskt blod i slim..

de to siste dagene har jeg hatt brunaktig slim og ganske mye stikkninger.. i dag føler jeg at mensen kommer.. skikkelig nedtrykt i underlivet og verker mens vondt.. i stad var det masse brunaktig slim med litt blod i.. noen som tror dette kan være MA? har vert optimistisk men holder på å miste motet nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MA er missed abortion.. alltså fosteret dør uten at kroppen støter det ut.. trenger ikke nødvendigvis være etter 12 uke.. jeg er mellom 6-7 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å si for det er jo så mange som kan blø i varierende mengder uten at det er noe galt...

Jeg har selv opplevd MA. Da blødde jeg små,små mengder med helt mørkt blod og hadde i tillegg murring og lette smerter nede i magen. Jeg fikk da en ultralyd som viste et foster på str. med 6 uker og ingen hjerteslag, jeg skulle da være 8 uker på vei...

Håper ikke dette er tilfellet for deg! Men jeg ville absolutt hatt en ultralyd for å forsikre seg!!!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er jo helt umulig å få invendig ul her i stavanger... har ringt til omtrent alle gyn som finns i byen ingen tar inn uten henvining utenom en klinikk men de sa bare at det var lang ventetid og la på.. vis jeg stikker på legevakten kommer de sikkert til å sende meg hjem igen fordi det er ingenting de kan gjøre og jeg har ikke time hos fastlegen før neste fredag... off har nesten ikke sovt i natt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke få en ø-hjelptime hos legen din?! Slik at du får en henvisning til ultralyd?!

Jeg skjønner godt du er fortvilet og engstelig...!! Håper det ordner seg slik at du får ultralyd så snart som mulig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kjenner igjen litt av historien din, hadde ma i juni/juli.

 

Jeg anbefaler deg å reise på legevakten der i kveld, kan ikke de undersøke deg sikkelig (noe de ikke kan) må de sende deg videre enten på sykehus eller at du får rekvisijon og du bestiller time selv.

 

Ikke gjør dette mot deg selv og vent til neste fredag for å gå til fastlegen. Hvis ikke du orker legevakten i kveld, kan du ringe fastlegen din i morgen, fortelle problemet, hvordan det har vært og at du trenger hjelp. Slik at du evt kan få en henvisning der.

 

Skulle du ha spørsmål er det bare å ta kontakt.

 

 

Lykke til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei jeg fikk konstatert MA på fredag..og har hatt abort nå. Jeg bor også i stavanger..Jeg gikk til fastlegen min, og lyvde om at jeg hadde veldig vondt..Hadde ikke det, men bare en dårlig følelse. Hadde bare en bitteliten brunaktig blødning på onsdagen føre.

 

Du kan forlange å få ultralyd. Jeg gjorde det. Stå på krava dine..For det virker ikke som en får noe "gratis" her borte. Og om du er frisk og alt er fint, så får du hvrtfall roet deg ned. Er utrolig vondt å gå å ha det sånn. Jeg gikk i flere uker å følte det var noe. men alle legene jeg snakket med bare normaliserte det, uten å ta meg på alvor. Det er kjempe vondt!!

 

Jeg krysser fingrene på at alt står bra til med den lille!!

 

LYKKE TIL!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Det samme skjeddde meg da jeg var på legevakta, da var det lørdag morgen og jeg måtte vente til mandagen med å dra til lagen.. ble en laaang helg!

 

Faktisk ble legen min sur på legevakta, og mente de ikke hadde "lov" til å sende meg hjem.. fikk ihvertfall henvisning til UL på sykehuset med en gang, måtte vente en liten time på sykehuset, men da fikk jeg konstatert at alt var i skjønneste orden! Og da hadde jeg blødd rødt friskt blod, kasnkje to bind, som etterhvert gikk over til å bli brunt blod/slim..

 

Så må du huske på at faktisk en av fire kvinner opplever blødninger i svangerskapet, og at dette som regel ikke er farlig!

Men dra til fastlegen din i morgen, og mas deg til ul, det har du krav på om du går og er bekymret!!

 

Lykke til, krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...