Gå til innhold

når slutte å koke vannet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og sutter og flasker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sutter og flasker kan du slutte med ved 6 mnd. Vannet vet jeg ikke...

Skrevet

Jeg har hørt at man kan slutte å koke flaskene ved sånn rundt 2 -2,5 - 3 mnd jeg..?! Suttene er det jo like greit å fortsette å koke..

Men vannet aner jeg ingenting om!

Skrevet

begynte ikke med flasker før baby var 3mndr.. kokte til han var 5mndr.. da begynte jeg bare å koke småtinga med flaska og tar flaska i oppvaskmaskin...

Vannet koker jeg fremdeles.. baby er 6,5mndr

Skrevet

Koker flaskene innimellom når jeg gidder. Tassen er 6 mnd. Koker vannet fortsatt, og vil nok gjøre det i noen mnd til

Skrevet

Har hørt motsatt jeg... vannet kan man slutte å koke ved 6 mnd, for vi har så rent vann i norge (bortsett fra i bergen). Men flaskene skal kokes så lenge man gir melk (mme/mm) pga at det er så stor bakterievekst i melk, og at det kan være farlige bakterier. Men det er så vanskelig å vite, står litt forskjellig overalt, tilogmed helsesøstrene sier forskjellig.

Skrevet

Ja, jeg har hørt mye forskjellig.. Jordmoren på sykehuset mente at jeg bare trengte å skylde - noe jeg fant litt underlig, da var jo nurket nettopp født! Mens helsesøster mente at jeg skulle koke dem en god stund, mens her inne har jeg lest 6 uker osv.. Hørt mye rart.. Men jeg koker tuttene og tar flaska i oppvaskmaskinen, jeg da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...