Gå til innhold

MA - min verste dag


Pingo80

Anbefalte innlegg

Etter to uker med blødninger konstaterte gynekologen i dag at fosteret mitt trolig er dødt. Forrige tirsdag var plommesekken (eller hva det heter) 4 mm, i dag var den 6 mm. Jeg er i uke 7 etter menstermin. Gyn mente den burde vært 10 mm. Jeg tok en blodprøve, fikk beskjed om å komme til utskraping i morgen tidlig.

En time senere ringer gynekologen, da har hun fått svar på blodprøven. På de åtte dagene har hcg-en steget fra 700 til 3500, og det støttet ikke hennes teori om at fosteret var dødt. Jeg ble kalt tilbake til ny ul, og hun kunne ikke se graviditet utenfor livmor, men konstaterte at første måling var riktig, denne sekken var bare 6 mm. Hun sa rett ut at hun ikke tror dette kan gå bra, men hun utsatte utskrapingen på ubestemt tid.

Hun skjønner ikke hvorfor hcg-en er så høy, så hun skal konferere med kollegene sine i morgen, og ringer meg for å fortelle hva som skjer.

Dette har vært en forferdelig dag. Jeg vil bare bli ferdig med dette. Det er grusomt å gå sånn i det uvisse. Jeg leser jo at dere andre som er i 6/7. uke har embryoer som er større enn mitt, og skjønner hvilken vei det bærer.

 

Håper dere andre slipper å gå gjennom dette. Ha vakre, sunne og ukompliserte svangerskap! Takk for all støtten jeg har fått her inne til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff,stakkar deg:((((((((skjønner du er deppa nå altså!har ikke hatt Ma,men 2 sa,og et svangerskap utenfor livmoren da..uansett,er det grusomt og veldig urettferdig!!men jeg lurte på en ting,hvordan kunne de si at det ikke dreide seg om et svangerskap utenfor livmoren,bare ved å se ul?jeg hadde exu i sommer jeg,da hadde jeg hcg lik din,og sekk inni livmoren,og blødde mye etterhvert..men de kunne ikke avgjøre om det var en exu v ul,da måtte de ta en lap..hvis du har et sv skap utenfor livmoren,vil hcg stige sånn som til deg,og det gjorde det til meg også:(( jeg bare lurer..håper jo for guds skyld du ikke har en exu da!!!!!!!!huff,mange klemmer til deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en lap? Gyn tror ikke jeg har ex.u. fordi jeg ikke har noe vondt i magen i det hele tatt, ikke engang når hun presser både innenfra og utenfra. Dessuten følte hun seg trygg på grunn av ultralydbildene. Bør jeg be om en sånn lap?

Mamma hadde ex.u etter at hun fikk meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff uff Pingo80...detta var inte något kul att høra, sitter hær med tårar i øgonen. Er cirka lika långt gången som dig nu. Jag hoppas innerligt att det snur og blir positivt før din del, meget snart.

Kan jag fråga villlken "type" blødning du har?? er det friskt blod og mye eller brunaktig utflod??? Jag har selv blødit endel men fick bara høra att det er normalt..

 

Massa kramar från mig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten. Jeg blør friskt, rødt blod, ikke så mye som mensen, jeg bruker bare truseinnlegg. Blør små blodklumper hver dag, men sekken er fortsatt inni meg, så den har ikke kommet ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lap=laproskopi..da går de inn gjennom navlen din,under narkose selvfølgelig..med kikhullskirurgi da!det er eneste måten å finne ut om du har exu,men har du en exu,vil du jo få STERKE smerter før eller siden da..jeg hadde mye vont på venstre side da de gikk inn med lap,og ganske riktig,hadde et foster på venstre eggleder,de fjernet egglederen da..jeg var på nasjonalt senter for fostermedisin på st olavs da,og hun legen jeg hadde der,sa at man kunne se noe særlig om en exu bare på ul..jeg bare syns det er merkelig at hcg din stiger,og de avfeier en exu?de trodde først jeg bare hadde en sa,men hcg fortsatte å stige hos meg,derfor mistanken da..det viste seg at det var tvillinger hos meg da,en hadde jeg abortert,og en satt på egglederen..mas på de,spør spørsmål om det altså!!masse lykke til videre,håper du kommer hit snart igjen da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, stakkars deg!! Så grusomt å gå rundt i denne uvissheten. Men det er desverre sånn det går noen ganger. Men syntes det er så mange som mister nå :-(((

 

Håper resten av prosessen blir så skånsom som mulig for deg og at du finner motet til å prøve på nytt hvis dette går galt.

 

Lykke til.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var forferdelig leit å høre....!!! Grusomt å gå slik i uvisshet...jeg føler veldig med deg! Har selv hatt en SA, og synes ventetiden før jeg ble sikker på at det var det som var på gang var det mest grusomme med det hele. Når det er overstått må en liksom bare prøve å gå videre....Jeg er veldig spent på hvordan det går med deg i morgen, skal tenke på deg, Pingo. Dette er fryktelig tøft, men det kommer bedre dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyn ringte meg i dag, hun har konferert med kollegene sine. De vil gi fosteret en sjanse til, skal på sykehuset i morgen og ta hcg og ny ultralyd og måle om sekken har vokst. Det betyr jo at de tror det er et lite håp, men jeg tør ikke klamre meg til det.

Jeg skal møte opp fastende, så hvis dette har gått galt, så blir det utskraping i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

så godt å høre at de gir det en sjangse til:)

er 6 uker på vei idag jeg..og jeg var på UL etter en liten blødning som nesten ikke kjentes..jeg fikk se plommesekken og alt..men legen mente det ikke var noe liv..vet hvordan tanker som strømmer gjennom hodet ditt..det er utrolig vondt..og ikke minst urettferdig..

men jeg håper det går bra for deg i morgen..og masse lykke til:)

skal krysse fingre for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare sende positive og gode tanker til deg i håp om at den lille lever og har det bra;)

Gi oss tilbakemelding! Masse lykke til i mårra!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff var gjennom det samme som deg i juni, 14 dager med uvisshet , ul og hcg prøver.

Min hcg steg hele veien den også, men for min del gikk det dårlig for det;(

Jeg ble heldigvis gravid igjen etter en mens og nå er jeg i uke 27.

Ønsker deg lykke til vennnen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, må være forerdelig å gå rundt i uvishet. Skal tenke masse på deg i morra og krysse alt jeg har for deg.

 

Lykke til.

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...