Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Er i uke 27 og gått ned ca. 5 kg. Har ikke vært dårlig siden før 12. uke. Spiser normalt, litt mindre enn jeg gjorde før kanskje. Men spiser litt for mye godterier da. Noen som vet om dette er unormalt, er så redd nurket ikke vokser i magen. Har veldig liten mage også. Skal ikke til lege før neste onsdag på kontroll, har lyst til å spørre om jeg kan få ny UL, men må jo vente en uke til før jeg får snakke med legen.
**Hege&Amalie** Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 hei. jeg er nå gravid med tredjemann. i første sv skapet gikk jeg ned fra 70 til 63 kg i begynnelsen, og når jeg skulle føde var jeg 68 kg. med andremann gikk jeg ned fra 70 til 62 kg i begynnelsen og veide 71 når jeg skulle føde... nå har jeg gåt ned fra 65 til 61 kg og er 12+2 uker på vei..... jeg har vært dårlig i hele de o første sv skapene og er det nå også... så dette er helt normalt for min del hvertfall... beibisen tar jo det den trenger fra deg uansett den.... lykke til videre pia... klem
måne73 Skrevet 14. desember 2006 #3 Skrevet 14. desember 2006 Hei jeg har ikke lagt noe på meg siden jeg ble gravid og er i dag 13+3 (et stykke unna deg). Jeg synes at hvis du er veldig urolig så ta en tlf til legen og hør om du kan komme inn tidligere, er slitsomt å gå å bekymre seg. Lykke til videre og som Hege over skriver, babyen tar jo den næringen den trenger fra deg og har det sikkert helt fint i magen. Hos noen ligger barnet lengre inne også, og de får ikke så stor mage.
Lone35 =0) Skrevet 15. desember 2006 #4 Skrevet 15. desember 2006 Jeg er 15+3 og var 75,5kg ved starten. Nå er jeg 74,5. Jeg gikk ned 3 kg i andre måned pga kvalme og lite matlyst. Nå begynner det visst å gå oppover. Men jeg spiser mindre mat enn vanlig, og mindre godterier. Heldigvis er vekta ikke gått mer opp, sier jeg. For jeg har erfaring med å ha lagt på meg både 20 og 25 kg de forrige to gangene. Huff. Vanskelig å bli kvitt de ekstra overflødige kiloene.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2006 #5 Skrevet 15. desember 2006 Jeg er i uke 21, og fremdeles veier jeg mindre enn jeg gjorde i utgangspunktet. På ultralyden mente jordmor at alt var bra, og at det eneste ho hadde å sette fingeren på, var at tulla var litt rund rundt magen...=) Så de får visst det de trenger.
laffe*høygravid* Skrevet 15. desember 2006 #6 Skrevet 15. desember 2006 Er også 13 + 3, og har ikke gått opp i vekt. Kanskje gått ned noe. Ble litt bekymra når jeg gikk på vekta, men etter å lest dette ble jeg litt roligere. Det er jo sant at bebi'n får det den skal
123C Skrevet 15. desember 2006 #7 Skrevet 15. desember 2006 Jeg er i uke 23. Gikk ned 8 kg i starten og mangler fortsatt 3kg til startvekten min. Men nå spiser jeg bra og mye snop blir det også, men har nok en veldig høy forbrenning så kiloene tar tid. Hadde det slik i forrige svangerskap også. Hadde bare 3 ekstra kg da jeg gikk på overtid. Men magen min vokser da, kanskje litt for fort. Er ganske sikker på at ul-terminen er feil og håper på å få det bekreftet ganske snart. Hadde en veldig liten mage forrige svangerskap, men gutten vår ble akkurat passe stor. Det kan jo bare være at babyen gjemmer seg langt der inne mot ryggen din.
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 15. desember 2006 #8 Skrevet 15. desember 2006 Dette med vekt er helt individuelt... Jeg har venninner som gikk opp 30 kg i svangerskapet og noen som ikke gikk opp noe. Selv gikk jeg opp 10 kg alt i alt sist gang. Fødte en velskapt gutt på 3400 gr! Så lenge du spiser når du er sulten og føler deg i fin form er det ingen ting å uroe seg for, baby tar den næringen den trenger! Derfor vil du lide før den! )
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2006 #9 Skrevet 15. desember 2006 Hei! jeg er i uke 26 og har såvidt lagt på meg 1 kg. Det bekymret meg også litt men lege sa at siden symfysemål var over gjennomsnitt, ultralyd viste normal størrelse så var dette helt normalt. Jeg spiser masse god og sunn mat + endel sjokolade og var forberedt på å legge på meg masse så er absolutt ikke på slankeren. Det viktigste for meg er selvfølgelig at alt står bra til med minsten så jeg hadde ikke hatt problem med flere kilo. Snakk med legen om engstelsen din, jeg har ihvertfall blitt beroliget av min!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2006 #10 Skrevet 15. desember 2006 hei..jeg er 15 uker på vei og har gått ned ca 4 kg så veier nå ca 62kg...spiser sundt og ikke så mye godter og drikker ikke brus..er glad for dette da jeg la på meg 30 kg sist med jenta mi...men da var jeg ikke kvalm..håper å ikke legge på meg mer enn 0 kg totalt da..vi får se når søt huget tar meg..kanskje det blir en gutt siden svangerskapet er så annerledes hittil???
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 15. desember 2006 #11 Skrevet 15. desember 2006 Jeg er 17+ 3, og har hittil gått ned 9 kg. Hadde endel kilo fra før, så det er helt ok for meg, har veldig dårlig matlyst, så det er nok der problemet ligger. Barnet tar jo uansett hva den trenger, så det trenger man ikke bekymre seg for. Det er nok verre hvis du er slank fra før, og blir utmagret pga vektnedgang, det kan jo gjøre endel med energien man trenger under fødselen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå