Grevlingmamma Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Jeg var hos fastlegen igår, 5 dager over termin. Alt er i skjønneste orden, men neste kontroll er ikke før den 21. på fødestedet. Altså ingen kontroll før 14 d over termin. Jeg trodde det var hyppigere kontroller på overtid, gjerne også med ul, og gu for å sjekke livmorhalsen osv....? Noen erfaringer? Begynner å bli utålmodig....og tenk så kjedelig å ha fødselsdag rett rundt julaften da!!!
*Lucia* Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Skal til jm i morgen. 2 dager etter ul termin. Hun skulle da bestille time på sykehuset. Regnet ikke med at det ble før tidligst 21 des og da er jeg HELDIG i så fall!! 14 dager etter er 26 des og det er jo en helligdag så.... Heller fødselsdag rett rundt julaften enn julaften... Tror det blir julaften her. Men men........ Så det blir like lite kontroller her også som for deg...
Grevlingmamma Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2006 Kanskje det er det som er vanlig, da? Mener å ha lest at det er vanlig med ukentlige ovetidskontroller med både ultralyd og gu og hele fadderullan. Jeg går bare til fastlege og ikke til jordmor. Ser at det er mange som får jordmor til å sjekke livmorhalsen og dra litt i hinnene og sånn. Kanskje jeg burde ta kontakt med jordmor, jeg også....? Er det de lokale helsestasjonene eller går du/dere til jm på sukehus eller private legesentre? Kunne godt tenke meg å bli nappet litt i hinnene nå, jeg... ;o)
Stolt 3 barns mor Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 jeg går selv på overtid og har vært til kontroll 2 ganger i uka når jeg har vært på overtid...
Vifikkiaugust Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 Kan du ikke spørre fastlegen din om å bli strippa da? Kan jo hende du kan få gjort det der? Jeg var til jm og ble strippa i dag, 4 dager over termin. Hun ringte og bestilte overtidstime på sykehuset til meg også,- fik den 21. Da blir det undersøkelse med ul. Så blir jeg evt. igangsatt den 23., 25. eller kanskje den 26. desember. Håper virkelig det skjer noe før det! Skal forresten også til legen den 19. Litt tilfeldig det at det ble så tett mellom kontrollene tror jeg, men det ble vel slik siden jeg går annenhver til jm og lege.
*Lucia* Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Jeg blir ikke sjekket av hverken jm eller lege for modning eller åpning desverre....!! :-( Men dette er en lokal jm da. Ikke på sykehuset. Blir spennende å se hva de sier i morgen
Vifikkiaugust Skrevet 13. desember 2006 #7 Skrevet 13. desember 2006 Kan du ikke spørre jm i morgen da? Tror ikke det er vanlig å bli sjekka før etter termin. Jm mi spurde meg om jeg hadde lyst å bli sjekka .Jeg turte ikke å spørre da hun ikke har sånn GU-stol og jeg trodde derfor hun ikke gjorde det, men joda ingen problem det.
*Lucia* Skrevet 13. desember 2006 #8 Skrevet 13. desember 2006 Hmm......... da skal jeg spørre i morgen. Min jm har nemlig ingen sånn stol hun heller....
januar mamma 2011 Skrevet 14. desember 2006 #9 Skrevet 14. desember 2006 Ut fra hva jm sa til med så var det fødestedet som tok over alt ansvar av kontroll når vi er i uke 41. Hvor raskt de tar inn til overtidskontroll varierer fra sted til sted. Heldigvis har Gjøvik fulgt mer etter Lillehammer så jeg har fått time i morra fredag på dagen 1 uke etter ul termun. Spent på hva de sier for her er det lite tegn på at noe skjer snar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå