Gå til innhold

Har blødning i uke 15. Er bekymret... Noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har friskt blod fosset ut og etter mange timer med venting, kom jeg til ul. Der så vi et levende barn, tilsvarende så langt jeg er på veg. Men legen fant ikke årsaken til blødningen! Dette er en erfaren overlege i gynekologi. Og så sa han at det godt mulig var en abort som var i gang, og at det ikke var noe jeg kunne forhindre. Så nå sitter jeg her... sykemeldt og redd! Flere som har hatt sein blødning? Eller som kjenner noen som har hatt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet min kusine hadde blødninger etter ul. Hun spontanaborterte dessverre. Hun var i uke femten. Jeg vil ikke skremme deg med å skrive dette. Men uke femten er tidlig og mye skjer i de første månedene.

Selv er jeg i syttende uke og har små blødninger tiknyttet sex og når jeg har hard avføring. De går som regel over etter en stund. Leser i mange gravidbøker at blødninger er normalt på grunn av små blodårer som sprekker. Så er det også kvinner på gravidforumene som forteller at selv med blødninger gjennom graviditeten har de født friske barn.

Jeg forstår at du er bekymret, man vil jo at den lille skal ha det bra. Jeg ønsker deg alt til lykke og håper på det beste.

Skrevet

hei på deg..jeg har blødd tre ganger,men sist gang var i uke 15...jeg våknet med masse blod i trusa og fikk komme på ul med en gang..der var de i livet og lekte...jeg blødde litt blodrester de neste dagene etter dette..ringte tilbake til hun som tok ul og hun sa det kunne være abort,men jeg måtta ta det helt med ro..og det gjorde jeg..jeg lå i senga nesten hele helgn..og nå er jeg 17+3 og var på ul i går..og de er kjempe friske og fine..vet ikke hvorfor jeg blødde heller...men tror det går bra med deg=) ligner veldig på sånn jeg hadde det..

Skrevet

Jeg hadde blødninger for første gang i uke 19. Jeg reiste da til sykehuset for full kontroll og alt så greit ut.Jeg har hatt noen småblødninger siden. Nå er jeg i uke 27 og alt er fortsatt bra:-). Det sies jo at noen har blødninger i løpet av et svangerskap uten at de finner uten årsaken. Jeg håper det går bra med deg. Lykke til videre:-)

Skrevet

Hei nickline!

Ville bare sende deg en god varm klem jeg ;-)

Skrevet

Hei!

Føler sånn med deg!

Jeg hadde en kraftig blødning i uke 13 i mitt forrige svangerskap. Kom til ultralyd og alt var i orden. Legen kunne ikke si hvorfor jeg hadde blødd og det hender i følge ham stadig vekk uten at det behøver å være noe galt. Det samme skjedde igjen i uke 17. Da sykemeldte de meg ut svangerskapet.

Forstår godt at du er bekymret, men legg deg godt til rette, sett på musikken du liker og tenk at dette skal gå bra. Så lenge du ikke har smerter synes jeeg du skal ta det med ro og tenke positive tanker (selv om jeg vet at det kan være vanskelig akkurat nå)

Gode trøsteklemmer fra meg

Skrevet

Tusen takk for erfaringer og lykkeønskninger. Jeg ble litt lettet på at dette kan gå bra alikevel. Jeg blør fremdeles og kommer til å leve i en liten boble frem til neste ul om en uke. Skal holde dere oppdatert! Stor klem til dere alle

Skrevet

Krysser alle fingre og tær! Vi har termin samme dag og jeg har STORE planer om at vi skal syte og klage til hverandre om 5-6 måneder om hvor kjedelig det er å vente på denne babyen som lar vente på seg.

Så tenk gode tanker og det skal jeg gjøre også (for deg).

Skrevet

Et godt stykke ned på siden her inne for kompliserte svangerskap ligger denne tråden

http://www.barnimagen.com/forum/thread/5064656

overskrift:

"Masse blødninger, med flere styrtblødninger" om ei som opplevde så mange og så store blødninger at hun måtte ha blodoverføring. Det gikk bra med henne og babyen. (ble født litt tidlig, men frisk og fin i uke 34)

Vil bare ønske deg lykke til, har selv slitt med blødninger, også styrtblødning, tidligere i dette svangerskapet, men for min del er alt i orden nå.

Krysser fingre og tær og håper alt går bra for deg!!

Skrevet

har hørt om dette en vennine blødde kjempe masse i uke 12... og de fant ikke ut av det før fødselen.... hun hadde egentlig tvillinger... den ene spontan aborterte....

Skrevet

Legg deg ned og bli liggende. Det var rådet jeg fikk.

Har hatt en del blødninger nå, og fikk beskjed om at jeg skulle holde sengen, ta det helt med ro og gjøre absolutt ingenting.

Jeg er forresten i uke 17.

Skrevet

Hei på du..

Jeg er 21+6 og hadde en blødning for to uker siden. Ble selvsagt kjempe redd og ringte sykehuset. Fikk komme inn med en gang.UL og undersøkelser viste at morkaka ligger foran åpningen og at det var grunnen. Jordmor ved helsestasjonen bekreftet at det var årsaken. Har ikke hatt flere blødninger og håper at den vokser tilbake så jeg slipper keisersnitt.. Koser meg med ett åringen min og håper at alt går bra videre.. ønsker deg masse lykke til hvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...