Gå til innhold

Små barn kan spise sitrusfrukter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller? Vesla har fått clementin, det synes hun er så godt, men så begynte jeg å lure på om det er noe med små barn og sitrusfrukter...Er det noen som vet om det er greit?

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde gitt henne så mye... Jeg innbiller meg at sitrusfrukter er litt harde for magen, fordi de inneholder så mye syre.

Skrevet

Min datter på 7 måneder elsker klementiner! Jeg gir henne litt å suge på. Ikke noe problem.

Jeg synes at vi kan gi alt, men ikke mye i første omgang + vi må vare obs på mulige reaksjoner.

Skrevet

Sitrusfrukter gir løs mage, ikke hard mage! Hvor gammel ar den lille? Hun kan smake, men ikke gir henne clementiner som et måltid! Det er anbefalt å vente med sitrusfrukter pga av allergi i familien. Nevøen min fikk litt appelsin juice blandet med mye vann da han var rundt 6 måneders alder pga hard mage.

Skrevet

Hun er litt over ni mnd. Hun har fått noen båter i forbindelse med lunsj eller som et lite mellommåltid.

Skrevet

Da vi var på 8-månederskontroll fikk vi beskjed på hs om at vi skulle vente med citrusfrukter til de var 1 år gamle. Men vet ikke hvorfor...

Skrevet

Tror ikke det er noe problem så lenge hun ikke har reagert på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...