Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Kan: Rulle, men ikke flere etter hverandre for å forflytte seg. Sitter stødig, men setter seg ikke opp selv. Faller han ned, puffer han seg opp igjen. Åler, framover og bakover og rundt. Går opp på alle 4 og gynger, får ikke med beina nårhan vil fram og detter ned. Vinker. Sier nam-nam, mamma og pabba luss masse uforståelig babbel. Lager "bil-lyd" med munnen, slik brrrrrrrr. Kan plukke opp et hår fra gulvet, så finmotorikken er super. Klapper søte. Peker på ulike ting i boka si når jeg spør hvor dem er.
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 neeei, ville tro han er ganske normal jeg vet ikke helt. Snuppa mi er litt tidlig ute med ting (hun er en mnd yngre) Så hvis hun hadde vært normalen så hadde gutten din vært litt treg. Men jeg har bare henne så vet ikke helt hva som er normalen Synes han hørtes flink ut jeg ..
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 Jenta mi på 9 mnd sier ikke mamma og pappa da....Sier hei (og det har hun gjort noen mnd da) og baba...men ingen tegn til mamma, hehe. Men hun er veldig tidlig motorisk, gikk sitt første skritt for 2 dager siden uten støtte. Men alle babyer er individuelle, og ting kommer når det kommer.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 Jeg synes ikke han er noe treg i det hele tatt,og hvis han skulle være det så kommer det fort fremmover nå ;o) Lukas reiste da han var 10,5 mnd og krabbet da han var 11 mnd. Men det er som regel slik at de som er litt trege på det grov motoriske tar det gjerne igjen ved det fin motoriske.Luke klappet og spilte på slurva da han var 5 mnd,han plukket hår fra gulvet med pinsettgrep da han var 6,5 mnd....Så alle er forskjellige,og fint er det ;o)
Beama Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Han er iallefall ikke treg... snuppa mi på 10 mnd kan rulle, men gjør det ikke for å forflytte seg. Hun åler seg (kommer nok til å gå før hun krabber). hun åler seg bortover når hun sitter på rompen, Klarer å sitte seg opp selv hvis hun har noe å dra seg i (en hylle el) hun vinker og klapper. sier: mamma, pappa, namnam, hei, hadet og bø ellers masse babbel... Finmotorikken er på topp.. er vel en av få ting hun er tidlig med Hun klarer ikke peke i boken når vi spør hvor ting er. Så det er jo ikke store forskjell på barna våre.. og hun har lært utrolig masse den siste måneden...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #7 Skrevet 14. desember 2006 Nei. Jeg synes ikke at han er sein. Jeg har en på 8 mnd. som kan det samme som din motorisk. Men han kan ikke peke på ting i bøker ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå