Mamma'n til Julian Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Noen andre som har babyer med sykt stort suttebehov? Av og til må jeg sitte med puppen fremme konstant føler jeg. Sutten tar han ikke. min baby er bare 16 dager gammel.
Bromelia Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Du må kjøpe en smukk som er tilpasset barnets alder (hvis du ikke allerede har gjort det). Prøvesmukkene er så store, så de små brekker seg. Så putter du den inn og holder den fast i munnen til babyen mens du teller sakte til 30, og så slipper du smukken (du må jo selvføgelig slippe hvis babyen begynner å skrike). Min erfaring er at det er vanskelig for de små å "få tak" på smukken i begynnelsen. Vær tålmodig, dette ordner seg. Jeg hadde puppen ute konstant, og fikk det ikke til før datteren min var 2,5 mnd, jeg strevde og strevde, men jeg fikk et helt annet liv etterpå. Er noen som sier at det lønner seg å kjøpe flere forskjellige smukker og prøve.
mamman til Henrik & Kristoffer Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 sånn hadde jeg det da lillegutt var helt nyfødt..holdt å bli gal her,men hvis det er noe trøst så gir det seg etterhvert..lillegutt tok heller ikke sutten..så begynte jeg med litt mme og da ville han ikke ha puppen i det hele tatt..lillegutt fant totten sin ganske tidlig han da og nå har jeg begynt med sutt på han for nå klarer han å ta den innimellom..
Yara Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 Jenta mi har og stort sugebehov. HUn nekten smokken først, men det gikk heldigvis tilslutt. Bare fortsett å øv! Vi øvde hver eneste dag i en måned. En kveld bestemte jeg meg for å ha på litt sukkervann på smokken. Dette skulle jeg prøve KUN en dag eller to, slik at hun ikke ble vandt med å måtte ha søtsmak på smokken. Vi øvde MASSE den kvelden, inn og ut med smokken Faktisk ble den kvelden med sukkervann utslagsgivende, og hun trengte sukkervann kun den kvelden. Hun tar nå smokken. Alt er mye lettere! Folk som sier barn ikke trenger smokk, har ikke hatt et barn med stort nok sugebehov sier no jeg.. Jenta mi liker forøvrig smokkene til NUK best:)
mamman til Henrik & Kristoffer Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 hvordan lagde du sukker vannet?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Jeg husker ikke helt på det. Men om du søker litt på nett er jeg ganske sikker du finner en oppskrift på det. Det er jo brukt mye som smertelindring for babyer som du sikkert vet:) Lykke til!
Yara Skrevet 13. desember 2006 #7 Skrevet 13. desember 2006 Skulle ikke være anonym.. SIste svar var fra meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå